Los bericht bekijken
  #3  
Oud 3 januari 2018, 01:45
CVLhc CVLhc is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 december 2017
Berichten: 11
CVLhc is on a distinguished road
Standaard Reactie op feedback René.

Beste René,

Hartelijk dank voor uw reactie!

Ik heb er deze avond nog even goed voor gezeten en mijn CV ingekort. Enkele kleine aanpassingen zijn gedaan. Mijn werkervaringen van de diergerelateerde stages heb ik in ongeveer de helft minder woorden aan kunnen passen. Ook zag ik bij de groenbedrijven nog dat ik bij de eerste dingen die ik opgenoemd had, eigenlijk wat dubbel had verwoord dus dit heb ik er nog uitgehaald.
Qua lengte is mijn CV teruggebracht naar 2 pagina's en de hobby's staan op de derde pagina, ook in sterk ingekorte versie.

Een voorbeeld van de aanpassing bij de stage van 2010-2013:
Werkzaamheden: Reinigen en verzorgen van dieren en hun verblijven,
terreinonderhoud, begeleiden van bezoekers, openen en
sluiten, collecteren.

Een voorbeeld van de aanpassing bij de stage van zomer 2010:
Werkzaamheden: Verzorging van dieren en hun verblijven, terreinonderhoud,
helpen bij (kinder)feestjes.

Mijn hobby's en nevenactiviteiten staan nu alsvolgt vermeld:
- Ik ben ongeveer 4 jaar lid geweest van scouting Heinkenszand.
- Fokken van raskippen (Hollandse kuifhoenders en Araucanakrielen) voor de instandhouding en verbetering van cultuurhistorische hoenderrassen en het deelnemen aan kleindierenshows waar de dieren beoordeeld worden en getoond worden aan het publiek.
- Sinds maart 2017 ben ik toegetreden als penningmeester bij de Nederlandse Kuif- en Baardkuifhoenderclub, de rasvereniging van 1 van de hoenderrassen die ik fok. Ook ga ik mij bezighouden met de modernisering van de website.
- In mijn vrije tijd heb ik enkele particuliere tuinen in onderhoud. 1 hiervan is van een ouder echtpaar, doordat ik ze help in het onderhoud van hun tuin kunnen zij hier blijven wonen.
- Sinds het najaar van 2017 heb ik 2 volkstuinen in beheer waarvan 1 van een particulier. Hier verbouw ik groentes en fruit met speciale vormen en kleuren en kweek ik enkele vaste planten.

Verder heb ik een groot deel van mijn sollicitatiebrief herschreven. Het middenstuk en slot heb ik alsvolgt aangepast (na 'in de 7 dorpen binnen de gemeente') :

Tijden veranderen en ook binnen de groensector heeft dit gevolgen. Voor uw bedrijf bied dit kansen. Te denken valt aan nieuwe beplantingsconcepten gericht op kostenbesparing zonder achteruitgang van uiterlijk. In overleg met mijn voorman zijn enkele door mij voorgestelde ideeën al in de praktijk tot uitvoering gebracht. Hier wil ik graag een vervolg aan geven.

Klantgerichtheid word steeds belangrijker. Slechte ervaringen staan binnen de kortste keren op Facebook of Twitter. Ik sta inwoners te woord en ik doe mijn best om hun vragen naar tevredenheid te beantwoorden, op deze manier geef ik een visitekaartje af voor uw bedrijf. Dit doe ik ook tegenover mijn klanten als ik in mijn eigen tijd hun tuin onderhoud. Dit heeft voor mij al nieuwe klanten opgeleverd. In uw geval kunnen dit dus tevreden inwoners zijn.

Het werk binnen uw organisatie is zeer gevarieerd. Een flexibele houding hoort hierbij. De ene dag sta je een heg te knippen en de volgende dag moet je met de huisvuilwagen op pad om containers te ledigen. Achterop staan twee collega’s die de containers aanvoeren, een verantwoordelijkheid die ik graag aanga.

Gemeente XXX haalt met mij een medewerker in huis die met plezier zijn kennis vergroot om ook in de toekomst aan alle wensen van de gemeente te blijven voldoen. Mooi is zijn extra diploma dierverzorging, wat van pas kan komen wanneer er iemand in moet vallen op de door gemeente Goes beheerde kinderboerderij.

Ik durf het om bij uw bedrijf te starten. Durft u het ook aan om mij uit te nodigen voor een gesprek waarin ik mijn enthousiasme voor deze baan verder toe kan lichten? Ik kijk uit naar uw reactie.

-----

Het telefonische contact wat ik vandaag zou hebben is niet meer gelukt, ik heb 6x gebeld maar kreeg steeds een antwoordapparaat, de laatste keer heb ik ingesproken wat door de zenuwen de eerste keer niet soepel liep helaas, dus toen heb ik opnieuw gebeld en alsnog beter ingesproken. Vervolgens ben ik aan het eind van de dag naar het stadskantoor geweest om te bekijken of ik op die manier in contact kon komen met de persoon in kwestie, uiteindelijk is bij het hoofd van de afdeling op het antwoordapparaat een bericht ingesproken waarin de receptioniste uit zichzelf al benoemde dat ik zeer enthousiast was en ook mijn naam en nummer doorgegeven, dus voor mij een pluspunt en nu maar hopen dat ik morgen teruggebeld word. Zelf ben ik thuis nog even verder gaan zoeken en heb een mailadres gevonden.

Mocht ik deze woensdag niet teruggebeld worden ga ik opnieuw naar het kantoor om te kijken of ik mijn brief+cv persoonlijk af kan leveren.

Ik hou jullie op de hoogte!
Met citaat reageren