Los bericht bekijken
  #176  
Oud 28 juli 2013, 13:46
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Nu is het ook duidelijk waarom ik niets kan met al die goedbedoelde adviezen, zoals op dit forum (waarvoor mijn excuses én dank). Door mijn manier van denken en mijn instelling (hoe ik in het leven sta) is feitelijk geen enkel idee/ optie/ alternatief aan mij besteed.

Ik ben me bewust geworden van mijn starre manier van denken. Dat wil zeggen: ik denk erg zwart – wit en ik ben erg principieel. Zo ben ik fel anti roken, gokken en drugs. Ik ben daarnaast erg stellig, eigenwijs en koppig. Ook ben ik veeleisend en perfectionistisch. Verder weet ik van mezelf dat ik doorgaans het ‘goede’ wil doen (lees: ethisch handel). Ook focus ik me vaak op de negatieve aspecten (het glas is vaak halfleeg) en zie ik erg veel beren op de weg.

Het moge duidelijk zijn dat door dit alles mijn bewegingsruimte erg klein is. Het werkt feitelijk benauwend en het verklaart waarom ik muurvast zit. Er is simpelweg weinig tot geen ruimte voor beweging (verandering).

De vraag is natuurlijk: hoe verander ik mijn denkwijze/ instelling en de manier waarop ik in het leven sta? Door verder te gaan op de huidige weg (trouw mijn werk doen en sporten) zal er weinig veranderen.

Ik zou kunnen gaan sparen voor een verblijf van enkele maanden in het buitenland. Op die manier zou ik kunnen proberen om de negatieve spiraal te doorbreken. Letterlijk even uit mijn leventje stappen en wellicht dat daardoor mijn denkwijze/ instelling veranderen.

Sowieso wil ik de komende maanden vaker vanuit Spanje gaan werken (3 à 5 dagen). Eén keer per twee maanden moet zeker kunnen en waarschijnlijk ook wel één keer per maand. Een andere optie is om (tijdelijk) in Spanje te gaan wonen.

Ik word al vrolijk als ik de bus door de wijk zie rijden omdat ik die altijd neem om naar het station te gaan, om vanuit daar naar de luchthaven te gaan. Het geeft nog maar eens hoe sterk mijn hunkering om te reizen is. Mijn moeder heeft trouwens ook een hekel aan thuiszitten en is graag buiten. Dat gevoel heb ik ook. Ik vind het vreselijk om veel thuis te zijn en ik ben het liefst onderweg en buiten.
Met citaat reageren