Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 september 2012, 20:34
roggers1985 roggers1985 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 september 2012
Berichten: 3
roggers1985 is on a distinguished road
Thumbs up Carričreswitch met oog op de toekomst

Hallo allemaal,

Mijn naam is Rogier, ik ben 28 jaar oud en werkzaam in het bankwezen. Helaas gaat het slecht met de hypothekenbranche, waardoor ik genoodzaakt ben wat anders te zoeken. Ik heb voorlopig nog een goede baan maar dat zou zo kunnen veranderen met intreding van de nieuwe regelgeving volgend jaar.

Omdat ik als basis slechts MBO 4 marketing en communicatie bezit, heb ik niet heel veel switchmogelijkheden. Ik heb wel een aanzienlijke hoeveelheid bankopleidingen, waaronder bijna alle Wft's, zakelijke kredietverlening, en een aantal marketingcommunicatiemodules op HBO niveau. Marketing en marketingcommunicatie vind ik namelijk wel een leuke richting. Maar ik betwijfel of ik niet met een te groot aantal concurrerende vissers in de zelfde vijver zit te vissen.

Ik wil daarom wellicht een switch maken. Mijn uitgangspunt is waarschijnlijk anders dan die van menigen. Namelijk, ik wil graag omscholen naar een baan waarbij ook voldoende vraag is van medewerkers in de leeftijd 45+/55+. Ik hoor namelijk steeds vaker verhalen over mensen die worden afgedankt als oud vuil, simpelweg omdat er goedkopere krachten zijn. Hoewel jonger niet altijd beter is, denkt helaas niet iedere werkgever daar zo over.

Mijn vraag is dan ook: in welke (HBO-)vakgebieden is personeel boven de 45 nog steeds erg gewild? En welke opleidingen passen daarbij? Is een volledige bachelor noodzakelijk, of kom ik ook een eind met een aantal branchediploma's of deelcertificaten?

Ik vind een hoop leuk, dus ik sta voor alles open. Maar ik wil wel een goede keuze maken. Vooral een keuze met oog op de toekomst.

Groeten, Rogier
Met citaat reageren