Los bericht bekijken
  #3  
Oud 21 september 2012, 21:54
SteenbergenConsultancy SteenbergenConsultancy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2012
Berichten: 51
SteenbergenConsultancy is on a distinguished road
Standaard

Er zijn geen branches gericht op 45+ personeel, er zijn wel steeds meer bedrijven waar de demografie laat zien dat het percentage 45+'ers hoog is.

Deze zullen rechtsom of linksom een keer vervangen moeten worden. Dus daar zou je een baan bij kunnen gaan zoeken. Echter dit is een lang proces en daar nemen ze niet iemand van 28 voor aan die relatief weinig ervaring heeft. Dan laten ze eerder mensen van ~35 doorgroeien die al op weg waren richting dit niveau. (als ik even mag generaliseren :-))
Ik denk niet dat je een 45+'er moet willen nadoen. Die mensen hebben zeer veel specifieke waarde voor een bedrijf en dat kun jij zelf niet vervangen. Al helemaal niet met omscholing. Maargoed dat is hoe ik er naar kijk.

Zoek eerder iets dat dichtbij jezelf staat. Iets dat past bij je ervaring, bij je achtergrond en bij iets wat je aan spreekt.
__________________
Ontdekken van je kwaliteiten? Twijfel over je loopbaan of ontwikkelingen op je werk?
Begeleiding en coaching van Steenbergen Consultancy kan je daarbij helpen! Bezoek de website voor meer info.

Ook te vinden op Twitter
Met citaat reageren