Los bericht bekijken
  #2  
Oud 27 juni 2006, 12:30
Bas81 Bas81 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Berichten: 3
Bas81 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie: commercieel medewerkers buitendienst

Lees allereerst je brief na op spel- en stijlfouten en missende woorden, gebruik komma's, controleer m.b.v. woordenboek (www.woordenlijst.org of www.vandale.nl) en zoek via Google in www.onzetaal.nl hoe je bepaalde zinnen aan moet pakken. Gebruik verleden tijd waar dat moet, bv. "Vanmorgen sloeg ik het blad open en viel mijn oog op de advertentie." i.p.v. je huidige zin.

Verder denk ik dat er nog het nodige aangepast moet worden aan je brief:
  • Schrijf "hoogachtend" i.p.v. "met vriendelijke groet" (en geen voornaam bij de aanhef, dus "mevrouw B..." en je eigen naam ook voluit (maar ik neem aan dat je dat voor dit forum hebt gedaan);
  • Motiveer wat jouw unieke eigenschappen zijn voor de functie en waarom jij graag bij dat bedrijf zou willen werken (of bedoel je dat ;
  • Pas je opening aan: Denk er over na om dat gedeelte waarin je zegt op zoek te zijn naar een functie als pedagogisch hulpverlener, weg te laten;
  • Motiveer waarom je opeens een andere richting op wil;
  • Ik denk ook niet dat het verstandig is om dat "commercieel medewerker binnendienst" met grote letters te schrijven en maak daar een hele zin van.
Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips.
Met citaat reageren