Los bericht bekijken
  #3  
Oud 17 augustus 2014, 16:46
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard

Beste allemaal,

Inmiddels heb ik zelf al zitten schaven aan mijn eigen brief, met onderstaande tweede versie als resultaat.

@loivy: je kan zeggen 'een breed scala aan producten' en hier is dat 'aan' inderdaad onmisbaar, maar bij 'een breed assortiment aan producten/supplementen' is dat 'aan' niet noodzakelijk. Verder zit er nog een betekenisverschil in beide zinsconstructies: een breed assortiment betekent binnen één productgroep, in dit geval voedingssupplementen, veel verschillende soorten. 'Een breed assortiment aan producten' betekent dat er veel verschillende producten, uit verschillende productgroepen, worden verkocht. Vandaar dat ik je opmerking niet heb meegenomen. Het meedenken over de brief en hier feedback op geven, waardeer ik evenwel zeer. Dank hiervoor!

Ieders feedback, hoe klein ook, blijft van harte welkom.


Hier komt de nieuwe brief:


Beste heer [naam],

Orthomoleculaire geneeskunde doet zich de laatste jaren steeds meer gelden”, was het eerste dat ik las toen ik naar extra informatie over orthomoleculaire geneeskunde zocht. Iets dat ik met de hedendaagse levensstijl van consumenten ten volle begrijp en waar [naam bedrijf] optimaal op inspeelt met een breed assortiment effectieve voedingssupplementen. Met graagte ga ik, als dagelijkse gebruiker van orthomoleculaire voedingssupplementen, bijdragen aan het succes van [naam bedrijf] in de functie van marketingmedewerker. In deze brief vertel ik u graag waarom.

Werken en leren heb ik altijd gecombineerd. Hierdoor heb ik nu op zevenentwintigjarige leeftijd niet alleen theoretische kennis maar ook veel fulltime werkervaring, waaronder tweeënhalf jaar als filiaalmanager van een [naam drogisterij]-drogisterij. Daarvoor werkte ik bijna vijf jaar fulltime bij een grote [naam drogisterij]-franchiseondernemer, waar ik vele orthomoleculaire vitamine- en voedingssupplementen heb verkocht. Tezamen met mijn vakdiploma drogist, heb ik zodoende ruime kennis mogen opdoen van vitamine- en voedingssupplementen in het algemeen en orthomoleculaire suppletie in het bijzonder. Kennis waarvan ik overtuigd ben dat het zijn meerwaarde kent in een succesvolle uitoefening van genoemde functie bij [naam bedrijf].

Marketing interesseert mij ten volle. Marketingnieuws en -ontwikkelingen volg ik op de voet. Het mogen verzorgen van marketinguitingen voor zowel orthomoleculair therapeuten als consumenten, ofwel twee compleet verschillende doelgroepen, vind ik extra interessant aan deze functie. De commercieel economische hbo-deeltijdopleiding die ik de afgelopen jaren naast mijn werk volgde, heeft mijn interesse in marketing gevoed met brede achtergrondkennis. Kennis die ik graag ga inzetten om de naamsbekendheid, de reuring rond het merk, de distributiegraad van het assortiment en uiteraard ook de verkoopresultaten van [naam bedrijf], te gaan verbeteren.

Werken bij [naam bedrijf] spreekt mij, mede door mijn werkervaring, ten volle aan. Het bedrijf trekt mij aan door diens prettig ogende bedrijfscultuur. Na jaren werkzaam te zijn geweest voor een gigantische multinational, spreekt de informele bedrijfscultuur met korte communicatielijnen bij [naam bedrijf], mij des temeer aan. [naam bedrijf], een sterke onafhankelijke orthomoleculaire suppletieleverancier waar de ondernemersspirit ten volle van afstraalt. Bij zo een krachtig en succesvol familiebedrijf, ga ik met volle energie en enthousiasme bijdragen het succes mee te helpen uitbouwen.

Voor een compleet overzicht van mijn opleidingen en werkervaring, verwijs ik u met alle plezier naar mijn curriculum vitae. In een persoonlijk gesprek geef ik hier uiteraard graag een toelichting op.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,



Ieders feedback, hoe klein ook, blijft van harte welkom. Alvast bedankt!
Met citaat reageren