Los bericht bekijken
  #1  
Oud 2 december 2009, 18:06
ambitieuze studente ambitieuze studente is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 december 2009
Berichten: 2
ambitieuze studente is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie afstudeerproject

Hallo allemaal,

Ik wil graag afstuderen bij een erg innovatief bedrijf, die waarschijnlijk veel brieven ontvangt van studenten om af te studeren. Daarom wil ik graag positief opvallen, en uitgenodigd worden voor een gesprek. Wat vinden jullie ervan? Alvast ontzettend bedankt!


Plaats, datum
Betreft: Open sollicitatie afstudeerproject

Geachte heer XX,

Een ambitieuze studente XX wil graag bij XX afstuderen. Op dit moment volg ik extra vakken met betrekking tot innovatie aan XX in XXX. Ik heb erg veel zin om in februari 2010 aan mijn afstudeerproject te beginnen, waarin ik mijn talent voor het strategisch innoveren wil combineren met mijn passie voor de horeca.

Ik merkte tijdens mijn bachelor Industrieel Product Ontwerpen aan de XX, dat ik veel affiniteit heb met het voortraject van productontwikkeling. Ik stelde steeds de vragen: Waar heeft de consument behoefte aan? Wat is de meerwaarde van deze innovatie? En, past het wel bij het bedrijf? Tijdens mijn master Strategic Product Design aan de TU XX, kreeg ik de tools aangereikt om deze vragen goed te kunnen beantwoorden. Ik kan als ontwerper een goede vertaalslag maken van inzichten verkregen uit de analyse, naar een innovatief product concept.

Al jaren werk ik naast mijn studie in de horeca, en waar het voor veel studenten een leuk bijbaantje is, merk ik dat bij mij de passie voor de horeca verder gaat. Ik vind het een ontzettend boeiende en dynamische industrie, vooral vanuit mijn vakgebied bekeken. Ik werk bij restaurant/club XX in XX, een club in de stijl van New York chique, waar ik mezelf er steeds weer op betrap dat ik alles om me heen observeer en analyseer. Zo vraag ik me bijvoorbeeld af waarom XXX besloten heeft XXX als een hype op de markt te brengen, of waarom XXX de restaurants veel te ingewikkelde koffie cocktails wil zien verkopen.

XX heeft bewezen ontzettend innovatief te zijn, met internationaal een sterk premium imago, vernieuwende marketing strategieën en succesvolle innovaties. Bij XX verkopen we merkbaar meer XX. De dynamische markt waarin jullie opereren zal XX, met haar verschillende merken, ongetwijfeld voor een aantal nieuwe uitdagingen doen staan. Hoe reageren jullie bijvoorbeeld op de XXX in de XXwereld, of op de vraag naar authenticiteit in alle markten? Ik ben ook erg benieuwd welke trends jullie gespot hebben, en aan welke uitdaging ik voor jullie zou kunnen werken.

U zou een enthousiaste, nieuwsgierige en creatieve studente aannemen. Tijdens mijn studie heb ik met veel plezier zowel zelfstandig als in teamverband gewerkt. Studiegenoten waardeerden mij om mijn intelligentie, doorzettingsvermogen en talent sterk conceptueel te kunnen denken. Ik ben dan ook goed op weg om cum laude af te studeren.

Ik zou het fijn vinden een uitnodiging voor een gesprek te ontvangen, waarin ik mijn brief nader kan toelichten en de invulling van een eventueel project besproken kan worden.

Hartelijke groeten,


XX
Met citaat reageren