Los bericht bekijken
  #5  
Oud 8 februari 2008, 08:57
nikje2000 nikje2000 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 24
nikje2000 is on a distinguished road
Standaard Re: Verloskunde droom

Bedankt voor jullie reacties. Een bijbaan nemen ben ik zeker van plan, alleen zal hij wel zeer flexibel moeten zijn om om mijn stages en studietijden heen te passen. Helemaal omdat deze vaak zullen wijzigen.

Vrijstellingen zijn geen optie ben ik bang. Omdat de opleiding die ik hiervoor gevolgd heb zo anders van aard is dan verloskunde maak ik daar geen kans op. Bovendien is de instelling heel streng: zelfs als je HBO-v hebt gedaan krijg je geen vrijstellingen.

Een lening aangaan is helaas ook geen optie. Ik heb tijdens mijn vorige studie ook al geleend bij de IBG en daar nog een groot gedeellte van openstaan. Reden hiervoor was dat mijn ouders geen bijdrage betaalden.

En in een studentenhuis gaan wonen is ook geen optie. Ik woon nu samen met mijn vriend in ons eigen huis en dat wil ik niet opgeven. Hij is echter wel bereid om mij een groot gedeelte te helpen, maar dan redden we het nog niet.

Ik heb contact gehad met het opleidingsinstituut en zij hebben mij kortaf verteld dat ze me niet kunnen helpen. Volgens mij zijn er toch al genoeg aanmeldingen (er is ieder jaar een loting) dus hoeven ze geen moeite te doen voor nieuwe studenten.

Ook heb ik contact gehad met enkele verloskundigen. De meest opvallende suggestie die hieruit naar voren kwam is dat er soms fondsen zijn voor mensen in mijn situatie. Nu zijn die blijkbaar nogal moeilijk te vinden, dus daar ben ik nu naar op zoek. Ik hoop dat daar wat uitkomt want anders weet ik het echt niet meer.

Ik wil gewoon heel graag een baan doen die me boeit. Eentje waar je zelfstandig te werk gaat met een goede achterban en praktisch bezig bent. Tevens ben ik intelligent dus het is belangrijk dat het een baan is waarvoor je een goed hoofd op je schouders moet hebben. Ik ben niet commercieel ingesteld, dus daar wil ik liefst weinig mee te maken hebben.

De baan waar ik nu in zit maakt me echt erg ongelukkig dus ik wil zo snel mogelijk iets vinden wat aan de bovenstaande criteria voldoet. Als iemand suggesties heeft die haalbaar zijn hoor ik het erg graag.

Hartelijke groeten,

nikje
Met citaat reageren