Los bericht bekijken
  #1  
Oud 17 juli 2012, 03:56
Kuretsu Kuretsu is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Berichten: 1
Kuretsu is on a distinguished road
Standaard Propedeuse niet behaald na 2 jaar. Hoe sterk sta ik in mijn situatie voor uitstel?

Hallo,

Ik ben een 2e jaars Informatica student op de Hogeschool Rotterdam. Ik heb op dit moment 58 punten in mijn propedeuse jaar. Het laatste vak dat ik moest halen heb ik met 90% gehaald. Alleen geld het cijfer dus niet omdat ik de opdrachten die tijdens de lessen gemaakt worden niet allemaal af heb. Ik had daar in principe genoeg tijd voor, maar omdat de afdeling waar ik op zit gaat verhuizen hebben ze het practicum lokaal met het benodigde materiaal om de opdrachten te maken maar alvast leeggeruimd. De leraar zelf heeft er geen probleem mee als ik deze zsm inhaal, alleen word het lokaal pas weer op 1 September opgezet. De datum waarvoor ik dus deze 2 punten moet halen. Om de opdrachten te maken heb ik maar 1-3 dagen de tijd nodig.

Als ik bezwaar aanteken tegen mijn BSA, in hoeverre heb ik de kans om uitstel te krijgen, gezien de situatie dat ik het wel eerder had MOGEN doen, maar dit dus niet KAN en dat ik de toets zelf dus gewoon met een knalhoog cijfer heb gehaald? Doen ze over een paar dagen uitstel minder moeilijk?

Het is misschien handig om te melden dat ik ook een milde vorm van Autisme heb, waarvoor ik ook al 2 jaar bij een decaan loop en aparte afspraken heb met mijn SLC'er hierover. Ik heb ook last van mijn concentratie en stel vaak dingen uit, zonder dat ik dit heel bewust doe. Dit zijn allemaal symptonen die ook medisch vastgelegd zijn. Ik weet niet of dit onder 'verzachtende omstandigheden' valt, zoals de officiele regel m.b.t. uitstel dit mooi verwoord.

Wat is handig om in een bezwaarbrief te zetten en wat niet?

Het zou jammer zijn om de opleiding te verlaten, vooral omdat dit ongeveer het enige is wat in mijn interessegebied ligt en omdat ik het vak eigenlijk al gehaald heb.

Met vriendelijke groeten,
Een bezorgde IT-student.
Met citaat reageren