Los bericht bekijken
  #6  
Oud 17 mei 2013, 23:12
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonnig Bekijk bericht
+ een korte motivatie in mijn CV zetten, als mijn brief toch niet wordt gelezen.
Dat zeg ik niet, maar als je CV niet uitnodigt om verder te lezen, lezen ze ook je brief niet. Daarnaast is er geen tijd meer bij organisaties om uitgebreid van alles te gaan zitten lezen, te beantwoorden en te bewaren. Men zoekt de actuele top 5 tot hooguit de top 10 CV's uit en gaat vervolgens deze echt beoordelen. Eerste vereiste is scoren op de eisen via je CV, pas dan komt je brief in beeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonnig Bekijk bericht
Wellicht zal ik ook veel meer gebruik moeten maken voor social media. Ik sta al wel op veel sites, maar misschien moet ik ze toch slimmer gaan benutten.
Als jij zorgt dat je gevonden kan worden heb je een veel groter bereik dan wanneer je alleen een brief stuurt. De recruiters zijn tegenwoordig heel actief op LinkedIn en andere sites. Ze zoeken liever actief omdat ze dan direct een goede oogst aan CV's hebben, dan dat ze tientallen of honderden CV's moeten doorworstelen. Heel veel vacatures worden niet eens meer gepubliceerd. Ze benaderen actief mensen waarvan ze denken dat ze a) geschikt zijn en b) beschikbaar of geďnteresseerd zijn.

De "wetten" van vroeger gelden niet meer kun je rustig stellen
Met citaat reageren