Los bericht bekijken
  #2  
Oud 18 mei 2008, 12:27
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: de hbo psycholoog op de arbeidsmarkt

Hi Linda,

Zelf heb ik me een tijd geleden gewaagd aan de uitdaging HBO psychologie.
Het bleek iets totaal anders te zijn dan ik had verwacht en realiseer me dat het echt een inleiding tot de psychologie is, die een WO eigenlijk eerste echte les heeft.

De HBO psychologie is niet echt geschikt voor iemand die graag met kinderen zou willen werken en het niet erg vind dat deze kinderen lastig kunnen zijn of handicap hebben. Ook personen die best iets willen bijdragen in buurtverenigingen en sociaal georienteerde probleemsituaties zoals bijstandsmoeders helpen, raad ik nog maar goed na te denken of deze studie van voor je is. Misschien is HBO niveau wel een haalbare kaart, maar besf je dat dit nix meer is dan een overbrugging naar het WO. Psychologie is pure wetenschap, mensenliefde is toch wat anders. Dat de psycholoog een hart heeft voor mensen mag duidelijk zijn. Net zoals een goede chirurg zijn patient met de meest grootste respect behoort te bekijken omdat deze hem meer kennis doet toekomen omtrent datgeen die chirurg in eerste instantie zo intressant vond.

Zelf geniet ik van de studie en vind het jammer dat ik niet eerder begonnen ben.
Met citaat reageren