Los bericht bekijken
  #2  
Oud 24 oktober 2010, 21:56
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Ik snap jouw idee om één brief te schrijven en die naar meerdere bedrijven te sturen, maar ik denk niet dat het slim is. Je bent met zo'n brief te weinig specifiek en je zult waarschijnlijk onvoldoende aansluiten bij wat het bedrijf in een stagiaire zoekt. Ik denk dat het volgende een betere aanpak is: Kies een bedrijf waar je eventueel stage zou willen lopen en schrijf een brief alsof dit werkelijk de meest fantasische, onovertroffen stageplek is. Als die brief helemaal klopt, kun je hem telkens aanpassen aan een ander bedrijf. Op die manier schrijf je geen vage brief met allerlei algemene opmerkingen, maar een oprecht geïnspireerde brief die, denk ik, veel beter overkomt.

Als je zegt dat je competenties wilt ontwikkelen moet je ook aangeven welke dat dan zijn. Noem er bv 2. Bv: "Organiseren zit me in het bloed en ik hoop bij uw bedrijf dit verder te ontwikkelen door het organiseren van...".
Probeer ook te bedenken wat het bedrijf er voor een voordeel bij heeft als jij komt. Als je dat kunt aangeven is dat natuurlijk heel sterk.

Als laatste: solliciteer is met dubbel "ll".

Veel succes
Met citaat reageren