Los bericht bekijken
  #1  
Oud 10 juli 2012, 13:35
tim1986 tim1986 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2012
Berichten: 5
tim1986 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief (leerling) servicemonteur

Vrijdag is mij een aanbod gedaan voor een functie als leerling-servicemonteur i.c.m een opleiding.
Nu ben ik zelf voornamenlijk altijd slager en procesoperator geweest en wou graag eens de switch terug naar de technische sector maken.
Ze zochten vooral iemand met passie voor techniek en de gedrevenheid om weer 2 jaar naar school te moeten kunnen.
het gaat om een bedrijf wat hulpmiddelen voor de zorg produceerd en onderhoudt

nu heb ik het volgende geschreven maar ben wel benieuwd naar andere meningen hierover


Geachte ...........,

ik had tijdens ons gesprek op vrijdag begrepen dat u een leerling-servicemonteur zocht bij ............
Nu ben ik een gedreven leergierige jongeman met zowel een passie voor techniek én zorg.

Laat mij u beter voorstellen: ik ben ............, 26 jaar en kom uit een familie van artsen en verpleegkundigen
Zelf ben ik echter meer geïnteresseerd geweest in hoe machines en apparaten werkten.
Om deze reden heb ik gekozen voor vMBO landbouw met landbouwtechniek bij de voormalige LTS Groenhorst college te Naarden.
Mijn toenmalige doel was om mijn diploma autotechnicus te halen maar dit is vanwege de thuissituatie toendertijd niet gelukt.
Echter ben ik wel in elke verdere baan een technisch ''manusje van alles'' gebleven.
Ik heb zodoende diverse werktuigen en apparaten bedienend, onderhouden en gerepareerd.
Hierdoor heb ik veel ervaring met hydraulica, pneumatiek, elektrotechniek en het programmeren van plc controllers opgebouwd.
Ook ben ik hobbymatig altijd bezig met (race)motoren en bromfietsen.

De functie van (service)monteur mobiliteitshulpmiddelen spreekt mij vanwege diverse redenen aan.
Ten eerste is het een functie die zeer goed aansluit op mijn interesse en technische ervaring
Ook was het mijn doelstelling al om in de nabije toekomst met een technische opleiding te starten.
Ik beschik over goede sociale en communicatieve eigenschappen en ben goed in staat om zelfstandig te werken.
Daarnaast ben ik zeer gemotiveerd om te leren, werken en te groeien in een bedrijf.
In het kort ben ik de flexibele en gedreven technische duizendpoot die u hopelijk zoekt.

Ik hoop dat u mij uitnodigt voor een sollicitatiegesprek.

Met vriendelijke groet,


................
Met citaat reageren