Los bericht bekijken
  #3  
Oud 8 maart 2010, 17:53
LianneN LianneN is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 9
LianneN is on a distinguished road
Standaard Re: Solicitatie voor LIO (leerkracht in opleiding)

Hoi Brenda,

Ook ik heb wat in het rood aangepast. Kijk maar wat je eraan hebt! Wat er tussen haakjes staat zou ik zelf weghalen.

Lisse, 3 maart 2010


Betreft: LIO-stage

Beste geachte komt naar mijn mening professioneler over.meneer/mevrouw,

Naar aanleiding van jullie interessante website en positieve verhalen over jullie ik zou niet zeggen 'jullie' school, maar de naam van de school noemen. school, schrijf ik deze brief.

Ik ben een enthousiaste Pabo-studente en studeer aan de Hogeschool Leiden. Ik studeer af in 2011. Op dit moment ben ik op zoek naar een passende LIO plek voor mijn eindstage.

(Ik zou graag mijn eindstage op de jullie school willen lopen.) Graag zou ik mijn eindstage binnen (naam school) willen afronden omdat... De visie van (jullie) de school spreekt mij erg aan. Misschien leuk om de visie te beschrijven? Aspecten zoals gedegen varianten van onderwijs, adaptief onderwijs, Engelse les vanaf de kleutergroepen, uitdaging, stimulering en aandacht voor het sociale aspect zijn vormen waarin ik mezelf thuis voel. Waarom?

Gedurende mijn opleiding heb ik al veel ervaring(en) opgedaan binnen verschillende scholen met ieder haar eigen visie (Ik heb op vele verschillende scholen stage gelopen met allemaal andere visies.) Hierdoor heb ik ook mijn eigen visie kunnen ontwikkelen. Naar mijn mening is het van belang dat je als leerkracht om moet kunnen (kunt) gaan met verschillen Wat bedoel je hier precies mee? en dat je hiertoe adaptief onderwijs aan (kan) kunt bieden. De leerling staat centraal en dus ga ik uit van de belevingswereld van de leerlingen. Deze zin klopt niet. Waarom ga jij dus uit van de belevingswereld van de leerlingen omdat ze centraal staan? Staan ze binnen de visie van de school centraal, of is dat jouw mening? Ik ben van mening dat er in de klas een (evenwicht) balans moet zijn op het gebied van klassikaal werken, zelfstandig werken en samenwerken (onderwijs). Ik vind het daarom (ook leuk) boeiend/interessant om te werken met verschillende werkvormen. Het pedagogische klimaat in de groep vind ik ook zeer belangrijk. Kinderen moeten zich veilig voelen om zichzelf te zijn in de klas, zodat ze zij optimaal kunnen leren en presteren. (Door positief naar de kinderen toe te zijn) Ik wil door zelfvertrouwen, overtuiging en een positieve benadering ervoor zorgen dat de kinderen op een leuke en leerzame manier de gegeven lesstof begrijpen en dit kunnen toepassen (en vol zelfvertrouwen voor de klas te staan zorg ik ervoor dat kinderen op een leuke en leerzame manier de lesstof begrijpen en kunnen verwerven.)

Graag wil ik u vragen deze brief in overweging te nemen en mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek waarin ik mijn motivatie nader kan toelichten.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren