Los bericht bekijken
  #4  
Oud 12 maart 2010, 10:38
solsu solsu is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2010
Berichten: 4
solsu is on a distinguished road
Standaard Re: Solicitatie voor LIO (leerkracht in opleiding)

lijkt me een goede brief maar een aantal dingen (zie rood)zou ik veranderen/anders formuleren i.v.m. herhaling, te veel beginnen met ik....
ik hoop dat je er iets aan hebt.


Lisse, 3 maart 2010


Betreft: LIO stage

Geachte meneer/mevrouw,

Naar aanleiding van de interessante website en positieve verhalen over jullie school (eventueel naam school) , schrijf ik deze brief.

Ik ben een enthousiaste pabo-studente (en studeer weglaten) aan (de weg) Hogeschool Leiden en studeer af in 2011. Hiervoor ben ik op zoek naar een LIO plek voor mijn eindstage.

Graag zou ik mijn eindstage op (de weg)jullie school willen lopen. De visie van Basisschool ...................(jullie school veranderen in naam school) spreekt mij erg aan. Aspecten zoals gedegen varianten van onderwijs, adaptief onderwijs, Engelse les vanaf de kleutergroepen, uitdaging, stimulering en aandacht voor het sociale aspect zijn vormen waarin ik mezelf thuis voel.

Gedurende mijn opleiding heb ik (al weg) veel ervaringen opgedaan. Ik heb op (vele weg) verschillende scholen stage gelopen met allemaal andere visies. Hierdoor heb ik ook mijn eigen visie kunnen ontwikkelen. (naar mijn mening weg) Het is van belang dat je als leerkracht om kunt gaan met verschillen en dat je hiertoe adaptief onderwijs aan kan bieden. De leerling staat centraal en dus ga ik uit van de belevingswereld van de leerlingen. Ik ben van mening dat er in de klas een evenwicht moet zijn op het gebied van klassikaal, zelfstandig en samenwerkend onderwijs en vind het daarom ook (leuk) prettig te werken met verschillende werkvormen. Het pedagogische klimaat in de groep vind ik ook zeer belangrijk. Kinderen moeten zich veilig voelen om zich zelf te zijn in de klas, zodat ze optimaal kunnen leren en presteren. Door positief naar de kinderen toe te zijn en vol zelfvertrouwen voor de klas te staan zorg ik ervoor dat kinderen op een leuke en leerzame manier de lesstof begrijpen en kunnen verwerven.

Graag wil ik u vragen deze brief in overweging te nemen en mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek waarin ik mijn motivatie nader kan toelichten.

Met vriendelijke groet,[/QUOTE]
Met citaat reageren