Los bericht bekijken
  #7  
Oud 31 januari 2012, 15:04
Groenevlinder Groenevlinder is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 6
Groenevlinder is on a distinguished road
Standaard

Dit is voor mij 100% herkenbaar...
Deze discussie is alweer van enige tijd terug, maar ik zag mezelf hier zo duidelijk in terug dat ik toch even wilde reageren!

Ik ben net als jij, een jobhopper, heb veel verschillende banen gehad en had het er eigenlijk elke keer naar een paar maanden alweer gezien...
Niks kan me echt lang boeien en het slokt me elke keer weer op.
Ik haal er geen voldoening uit.
Ik heb wel banen gehad waar ik een paar jaar heb gewerkt, dus niet alleen korte baantjes.

Ik zit nu al enige tijd zonder werk en ik kan alleen maar reageren op vacatures die aansluiten op mijn CV
(en laten dat dan net de banen zijn die ik niet meer wil...)
Ik heb deze week een paar sollicitatiegesprekken omdat ik echt werk moet hebben, maar ik weet ook niet goed waar de energie vandaan moet halen om me te verkopen... Want ik solliciteer inderdaad puur voor het geld.
Diep van binnen wil ik niet meer die richting in, maar ik heb het nu gewoon niet voor het zeggen.
Er is al niet veel werk, dus ik mag natuurlijk blij zijn dat ik werk heb straks.

Het liefst laat ik me omscholen maar daar heb ik momenteel de financiën niet voor, dus ik weet dat ik even door moet bijten en een baan zal moeten gaan doen die ik niet leuk vind, want als ik niks doe kom ik ook niet verder.
Ik weet wel dat ik iets wil doen wat er echt toedoet, voldoening uit mijn werk halen, met dieren of mensen, helpen, verzorgen. Maar wat dan?
Ik doe wel vrijwilligerswerk in een asiel en dat geeft me veel voldoening, ook al is het soms vies werk, kon ik daar mijn beroep maar van maken, maar ik heb gewoon niet het geld voor een opleiding en dat zit er de komende tijd ook niet in... en dan loop je vast.

Weet niet of je er iets aan hebt, ben ook benieuwd hoe het nu gaat, maar ik herken het in ieder geval helemaal!!
Met citaat reageren