Los bericht bekijken
  #1  
Oud 25 oktober 2007, 19:57
Mas Mas is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2007
Berichten: 2
Mas is on a distinguished road
Standaard Wat is een goede leeftijd voor een starter?

Ik ben 25 (bijna 26) jaar, 3 jaar geleden afgestudeerd aan de Hogeschool van Amsterdam (Media, Informatie en Communicatie, profiel redactie/productie), en heb me in de tussentijd bezig gehouden met reizen en vrijwilligerswerk. Ik heb o.a. Amerika, Indonesie, Singapore, en het zuiden en oosten van Europa mogen zien. Het hoogtepunt in de 3 jaar sinds mijn diploma uitreiking was wel mijn 7 maanden in Polen als Europees vrijwilliger bij een kleine NGO waar we ons bezighielden met het organiseren van sociaal-culturele evenementen. Maar ik ben inmiddels terug en meer dan uitgereisd. M'n vleugels heb ik uitgeslagen, en ik ben nu klaar om me te settelen in Nederland.

Toch voel ik me niet lekker.

Al mijn vrienden en kennissen zijn meteen na hun afstuderen gaan werken, en hebben inmiddels vaste contracten, imposante functies, en werkgevers waar je u tegen zegt.

Vergeleken met hun voel ik me 'oud'. Hoewel we dezelfde leeftijd delen, is het duidelijk dat zij als professional meer ontwikkeld zijn dan ik. Ik heb weliswaar ongeveer 1,5 jaar aan stages (inclusief afstudeerstage) bij verschillende media en non-profit bedrijven in m'n zak. Ook heb ik een half jaar als webredacteur gewerkt, en tel ik mijn 7 maanden in Polen zeker mee. Maar toch voel ik me nog een echte starter die naar mijn gevoel nog hard aan zichzelf moet werken. Ik voel me niet zeker over mijn vaardigheden, en ik heb nog geen duidelijke visie voor de komende 5 jaar.

Mijn vraag is dus of er iets bestaat als een 'oude' starter. Letten werkgevers erg op leeftijd bij het aannemen van iemand in een startersfunctie?
Met citaat reageren