Los bericht bekijken
  #21  
Oud 25 maart 2007, 17:16
jolinda
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Vragen hbo-opleiding Psychologie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amanda Bekijk bericht
Ik kom er zelf niet uit.. en tijdens het surf op internet kwam ik dit site tegen.
Ik heb een lang verhaal.. ik hoop dat het word gelezen en een antwoord op krijgt.
Ik heb nu niveau 2 afgerond (Secretarieel )
Ik wil ook graag naar mijn diploma van niveau 4.. doorstuderen met hbo-opleiding psychologie.
Ik ben voor niveau 4 spw aangenomen en mag in februari starten.
En ik had me ook aangemeld voor Filiaalmanager niveau 4 en ben ik ook aangenomen. Dat zijn twee verschillende opleidingen.
Ik heb informatie gevraagd over de opleiding spw4, je krijgt niet echt te maken met de psychiatrie maar het is meer mensen helpen die hulp nodig hebben bijvoorbeeld mensen die moeite hebben met eten, omkleden e.d. Tenmiste dat werd tegen me gezegd. En dat is eigenlijk wat ik niet wil doen.
En ik heb nu zo iets van en als ik niet wil/kan doorstuderen dan moet ik met een functie aan de slag wat ik eigenlijk niet wou.
Maar ik zou wel als een filiaalmanager ergens willen werken.
Nadat ik de diploma filiaalmanager niveau 4 hebt mag ik dan doorstuderen op het hbo-opleiding psychologie??
En zou u me ook kunnen vertellen waar je kan werken met spw4 en met welk functie?
Ik heb heel vaak hulp en informatie gevraagd over de opleidingen en met het maken van keuze maar ben niet echt geholpen.
Ik hoop dat u mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Fijne avond!
Hoi hoi..
Over de opleiding spw niv 4 kan ik je wel wat meer vertellen.
ik ben laatste jaars student en heb de richting actviteitenbegeleiding gekozen.
De opleidng houdt wel wat meer in als alleen mensen eten geven en aankleden.
Je maakt ook kennis met vakken als ontwikkelings psychologie en sociale vaardigheden. Ook het methodisch werken en denken is een belangrijk aspect van de opleiding.
Ik ben zelf van plan om straks psychologie te gaan sturden aan de OU en ben erg benieuwd of dit aansluit bij mijn spw opleiding.
Over de opleiding spw ben ik erg tevreden. Je maakt kennis met veel verschillende aspecten van het beroep daardoor is het erg afwisselend!
Veel succes met je keuze!

groetjes