Discussie: Open sollicitatie
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 16 november 2020, 15:44
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Inhoudelijk vind ik je brief wel okay. Hier en daar een beetje academisch en abstract, maar dat mag

Ik heb een paar taaldingetjes en verbetersuggesties gemarkeerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juuudith19 Bekijk bericht
Geachte mevrouw *******,
Via LinkedIn ben ik bij (het bedrijfsnaam) terecht gekomen en na oriëntatie te hebben gedaan op de website ben ik erg geïnteresseerd geworden. Helaas zag ik dat er op dit moment geen vacatures zijn, maar ik wilde desondanks mijn interesse in uw bedrijf tonen! Ik wil mij graag als kandidaat beschikbaar stellen voor de functie; (junior) onderzoekmedewerker.

Ik stel me hierom graag aan jullie voor! Ik ben ***** en ik ben 25 jaar oud. Ik zit op dit moment in de afrondende fase van mijn opleiding ‘Environmental Psychology’ aan de Rijksuniversiteit Groningen. Tijdens deze opleiding heb ik geleerd de inzichten uit andere disciplines te integreren om milieugedrag te begrijpen, interventies te ontwikkelen en gedragsverandering te motiveren om milieu- en energieproblemen te verminderen. Daarnaast ligt er een grote focus op onderzoek, waardoor ik mijn analytisch denkvermogen sterk heb kunnen ontwikkelen.

Tijdens mijn onderzoeksstage heb ik dit in de praktijk mogen toepassen bij de gemeente Zwolle door zelfstandig een onderzoek op te zetten. Zwolle is bezig met het herinrichten van het afvalbeleid en wilde het effect van een financiële prikkel op de hoeveelheid restafval en recycle-gedrag in kaart brengen en om hier effectief op in te spelen. Met behulp van bestaande data en verkregen data uit een zelfontworpen experiment is het afvalgedrag en de onderliggende individuele motivaties van de bewoners van de gemeente Zwolle gemeten. De resultaten heb ik vervolgens vertaald in een passend advies waarmee de gemeente een effectief beleid kan opstellen.

Mijn gedrevenheid ligt bij de duurzaamheidsontwikkeling en bij andere sociaal maatschappelijke werkvelden. En met de kennis en vaardigheden die ik heb ontwikkeld (en verder wil ontwikkelen bij uw bedrijf), hoop ik bij te kunnen dragen in de werkvelden waar (Bedrijfsnaam) onderzoek in doet.

Graag verwijs ik u naar mijn bijgevoegde CV voor een uitgebreider overzicht van mijn studie- en werkachtergrond. Ik kijk ernaar uit om tijdens een persoonlijk gesprek mijn enthousiasme over een baan verder toe te kunnen lichten. Ik ben benieuwd naar uw reactie!
Met vriendelijke groet,
********

Bijlage: cv
__________________
René
Met citaat reageren