Los bericht bekijken
  #1  
Oud 22 november 2010, 11:48
Suus*** Suus*** is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 november 2010
Berichten: 2
Suus*** is on a distinguished road
Standaard Graag feedback sollicitatiebrief sociaal pedagogisch werker

Hallo,

Ik ervaar heel veel moeite bij het schrijven van sollicitatiebrieven. Ik heb er al een aantal geschreven, maar wordt helaas nooit uitgenodigd voor een gesprek.
Misschien willen jullie een kritische blik over mijn brief laten glijden en mijn van feedback voorzien.

Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en moeite.

Geachte heer, mevrouw, xxxxx
Uw vacature op xxx.nl is voor mij aanleiding te solliciteren naar de functie Sociaal pedagogisch werker 1.

De organisatie van de stichting xxxx spreekt mij aan door het grote zorg aanbod wat er aan dak- en thuislozen wordt geboden. Wat mij aanspreekt in de functie is het ondersteunen en begeleiden van cliënten in hun woon- en leefsituatie. Vooral het aspect ‘ondersteuning’ bij zowel wonen als maatschappelijk integreren spreekt mij enorm aan, hierbij ben ik gericht op het vergroten van persoonlijke vermogens. Ik kan me dan ook erg vinden in de methodische werkwijze CTI,welke gebaseerd is op eigen kracht benadering.

Van nature ben ik dienstverlenend ingesteld. Het geeft mij voldoening mensen op weg te helpen. Tijdens mijn stage als pedagoog, binnen het zorgteam van het voortgezet onderwijs, ben ik nauw betrokken geweest bij de uitvoering van leerlingenzorg. Door het schrijven van dossieranalyses, begeleiden van leerlingen en het samenwerken met verschillende externe instanties ben ik getraind in het omgaan met complexe problematiek.

Het lijkt mij een ontzettende uitdaging mijn diensten ter beschikking te stellen aan een heel andere groep cliënten. Hoewel ik nooit eerder heb gewerkt met dak- en thuislozen, ben ik wel bekend met hun specifieke problematiek.

Ik beschik over een sterk analytisch vermogen, goede communicatieve vaardigheden, ben consequent en duidelijk. Ik sta sterk in mijn schoenen en kan goed met onverwachte en stressvolle situaties omgaan. Als persoon ben ik rustig en betrouwbaar . Ik werk graag in teamverband, maar kan ook goed zelfstandig aan de slag.

Ik hoop dat mijn sollicitatiebrief aanleiding biedt tot een vervolg in de vorm van een gesprek.

Vriendelijke groet,
Met citaat reageren