Los bericht bekijken
  #10  
Oud 25 oktober 2006, 19:03
Schandalig Schandalig is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 17
Schandalig is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief politie

Oke ik heb het aangepast en afgerond, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Commentaar is nog steeds welkom! Ik voeg ditmaal ook mijn cv toe. Ik had eerst bij Vaardigheden alleen het eerste deel staan, dus niks over zelfstandig ed. Wat vinden jullie beter?

Politie "Korpsdistrict"
Afd. P & O (niveau 5)
t.a.v. de heer xxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxx, 24 oktober 2006


Betreft: vacature Bachelor niveau 5


Geachte heer Achternaam,

Door de informatiebijeenkomst die ik heb bijgewoond op maandag 16 oktober j.l. is mijn interesse in een baan bij de politie nog groter geworden. Graag solliciteer ik naar politiekundige-bachelor, niveau 5. Hieronder motiveer ik mijn sollicitatie.

Het geschetste beeld van de werkzaamheden van een politiemedewerker was mij na afloop van de informatiebijeenkomst volledig duidelijk. Alle aspecten van het beroep die behandeld zijn spreken mij aan. Deze in het bijzonder: afwisselend werken in verschillende werksituaties, werken in én voor onze samenleving, het contact met mensen en een bijdrage leveren aan een veilig Nederland.

Daarnaast spreekt de leervorm – de combinatie van leren en werken – mij ook erg aan. Ik ben een ondernemend en actief persoon en op deze manier kan ik de theorie meteen in praktijk brengen. Ik wil graag verschil maken en me inzetten voor een veiligere maatschappij.

Het hele traject zie ik als een grote uitdaging die ik graag aanga! Ik hoop op basis van bovengenoemde gegevens in aanmerking te komen voor de voorselectie.

Met vriendelijke groet,





Voornaam Achternaam
Straat Huisnummer
Postcode Woonplaats


Bijlage: Curriculum Vitae


Jullie denken nu vast bij bepaalde dingen; Waarom??? Of valt dat mee? Ik vind het namelijk erg moeilijk om dat uit te leggen. Ik zorg graag voor een veilig gevoel op straat, maar dan is het ook weer dubbelop en ik zou niet weten hoe ik het anders moet verwoorden.

Ik twijfel nog over mijn vorige post....?

Dan hier mijn cv:



Curriculum Vitae

Personalia:
Naam:
Adres:
Geboortedatum:
Telefoonnummer:
E-mailadres:

Opleidingen:
2000-2003: Gymnasium op het xxxxxxcollege te xxxxxxx.
2003-2007: Atheneum op het xxxxxxxxxcollege te xxxxxxxx. Ik hoop dit schooljaar mijn diploma te behalen.

Cursussen:
Ik heb in het jaar 2000 een EHBO-cursus met succes afgerond.

Vaardigheden:
Ik kan goed overweg met het Microsoft-pakket (onder andere Word, Excel en Powerpoint). Daarbij beschik ik over de basiskennis van Engels, Duits en Frans.
Ik ben zelfstandig, maar functioneer ook goed als teamplayer. Ik ben leergierig, ondernemend en initiatiefrijk.

Werkervaring:
2001: Toezichthouder bij de chatbox van JoeJoe. JoeJoe was een veilige site voor kinderen, die alleen toegankelijk was via een betaald abonnement. Inmiddels bestaat JoeJoe niet meer, omdat er niet genoeg animo voor was. Een onderdeel van de website was de chatbox, waar kinderen met elkaar konden communiceren. Ik moest er voor zorgen dat er bij de kinderen alleen dingen in beeld kwamen die veilig waren. Zo mocht er niet gescholden worden en het was niet de bedoeling dat er adressen of andere privézaken uitgewisseld werden zodat ze iets konden afspreken. Ik heb dit met alle plezier gedaan.

2003-2004: Serveerster en barmedewerkster bij Grillroom Pizzeria xxxxxxx.

2005-heden: Telefoniste bij De Boo Den Bosch BV. Ik verwelkom de klanten die binnenkomen en help ze verder naar bijvoorbeeld de desbetreffende persoon waarmee zij een afspraak hebben. Daarbij beantwoord ik de verschillende telefoontjes die binnen komen.

Nevenactiviteiten:
Lid van de feestcommissie op school.
Afgelopen jaar heb ik ook in de commissie gezeten van de Laatste Schooldag.

Hobby’s:
Tennis, lezen, fietsen en computeren.


Alvast bedankt!
Met citaat reageren