Los bericht bekijken
  #7  
Oud 24 november 2006, 16:18
Remco Remco is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 38
Remco is on a distinguished road
Standaard Re: ict-opleiding op hbo-niveau?

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik zal hierbij even toelichten wat me interessant lijkt om te doen binnen de ICT. Dat is met name probleem oplossend bezig zijn bijv in een helpdesk of als systeembeheerder. Althans dat is het gene wat me leuk lijkt en zoals ook uit een reactie kwam je moet toch voor iets kiezen wat je leuk lijkt.
Uiteraard is het mogelijk dat veel ICT werk verdwijnt naar goedkopere landen maar dat is met meer werk mogelijk dus daar ga ik niet teveel opletten
Wat mij meer afschrikt om deze opleiding op HBO te gaan doen is een boek wat ik ooit van een collega ontvangen heb voor HBO ICT.
Volledig in het technisch engels en het gaf mij erg een gevoel dat dit voor mij niet leerbaar is. Zoals zij ook aan gaf je moet het zien en niet in je hoofd stampen.
Dus op zich is het wel goed te kijken waar je interesse ligt maar dat wil niet altijd zeggen dat je de opleiding aan kan.
De redenatie dat ik nu HBO heb gedaan op management niveau houdt niet automatisch in dat ik een HBO opleiding ICT op mijn sloffen kan halen.
Wat ook nog een grote rol voor mijn keuze bepaalt is mijn leeftijd ik ben nu 28 (bijna 29) en ik vraag me af of dat voor een ICT-er om te beginnen al niet te oud is.
Bedrijven hebben liever een broekkie van 22 dat iemand van 33 of 34 tegen de tijd dat ik een keer klaar ben met een dergelijke opleiding.
Bovendien wil ik (indien mogelijk) mijn baan wel behouden dus ik zal altijd een deeltijd opleiding moeten doen.
Helaas valt Mbo ICT dan al weer gauw af, want daar wordt meestal van start gegaan met jongere leerlingen.
Maar meteen HBO ICT lijkt me zoals gezegd dus veel te hoog gegrepen ik heb immers geen voorkennis en de stof wordt gelijk op het moeilijkste niveau gegeven.
Wellicht dat iemand hier nog en oplossing voor weet ?
Met citaat reageren