Los bericht bekijken
  #5  
Oud 17 mei 2013, 11:41
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Hoi Richard,

Goed dat je de herschreven versie van je brief ook weer post. Ik vind 'm duidelijk beter geworden dat de eerste versie.

Wat ik me nog afvroeg bij het lezen: Je schrijft nu in de laatste alinea dat je een drogisterij diploma hebt. Ik kan me voorstellen dat het een pluspunt is t.o.v. andere kandidaten omdat je meer vakinhoudelijke kennis hebt. Natuurproducten hebben voor mij sterk te maken met het kiezen voor duurzaamheid en herleidbaarheid van de herkomst van een product. (Weet wat je eet.)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RichWes Bekijk bericht


“Verkopen is als het varen met een boot, als je het goed doet glijdt hij door het water en weet je hem gemakkelijk te sturen naar precies de plek waar jij hem wil.” Een prachtige metafoor van een oud-docent van de commercieel economische hbo-deeltijdstudie HBO-deeltijdstudie die ik volgde. Deze opleiding heeft mij onder andere geleerd dat een goede salesman iemand is die luistert naar diens klant en zich in zijn problemen kan en wil verplaatsen. De klant doorgronden en op deze manier proberen in te spelen op dat wat de klant belangrijk vindt, trekt mij het meeste aan in sales.

Het mogen verkopen van gezonde natuurproducten die bijna iedere Nederlander consumeert, vind ik een voorrecht. Zeker bij de succesvolle challenger [naam bedrijf]. Dat het bedrijf in korte tijd zo groot is geworden in Nederland en dat het - ondanks een economische crisis en dito tegenwind in Nederland Deze snap ik niet. Bedoel je hier weer de crisis mee of anderssoortige weerstand? Ik zou het weglaten. - de intentie heeft de komende jaren wederom fors te investeren in Nederland, trekt mij zeer aan. Ook het ‘Closer to Nature’-duurzaamheidsconcept dat [naam bedrijf] wereldwijd groots uitdraagt, trekt mij ten volle aan. Als hoger opgeleide jongere met belangstelling voor gezond en duurzaam eten, die ook nog eens in het bezit is van een vakdiploma drogist, zal u deze interesse waarschijnlijk niet verbazen. Graag ga ik met volle energie en enthousiasme mijn bijdrage leveren aan de groei van het Nederlandse deel van een de grootste zuivelorganisaties ter wereld.
Met citaat reageren