Los bericht bekijken
  #6  
Oud 27 augustus 2009, 20:20
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren naast je eigen bedrijf

Eens met Henk (de sollicitatiebrief is uberhaupt ten dode opgeschreven) maar als je een parttime ondernemer bent, dan moet je dat in je brief wel heel even toelichten.

Mij is het nooit gelukt om het aannemelijk te maken dat ik serieus een baan wilde naast het ondernemerschap, zelfs niet als sollicitatie-expert. Maar eerlijk gezegd wilde ik dat ook niet en waren dat mijn allerlaatste bokkensprongen richting de schijnveiligheid van een vast inkomen.
Voor mij was het dus niet authentiek om hier iets over te schrijven en vandaar dat dat dus ook niet goed overkwam. En achteraf ben ik er blij om want daardoor moest ik een tandje harder lopen om die onderneming echt van de grond te tillen.

Blijf altijd eerlijk over je motieven om te solliciteren, des te groter de kans dat ze dit ook van je aannemen. Zeker als het in dit bedrijf zoals verteld wel gebruikelijk is. Blijf dus het dichtst bij de waarheid en dan denk ik dat dat je laatste suggestie is. Maar houd het kort en krachtig.

Maar zoals ik al zeg: kan je niet beter wat extra tijd en moeite steken in die startende onderneming om daar zo snel mogelijk mee te gaan verdienen....

Met 1 been in een baan en de andere in 1 onderneming, doe je het allebei half....

Succes!!!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren