Discussie: Hbo Diermanagement
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 20 juli 2012, 16:10
Kiki1986 Kiki1986 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juli 2012
Berichten: 3
Kiki1986 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fiona88 Bekijk bericht
5. Beviel de opleiding?

Ik vond de theorie redelijk schamel (let op: richting Beleid en Communicatie). Ik had verwacht dat ik veel meer over het gedrag van dieren zou leren maar echt verder dan Pavlov kwamen we niet.
.
Hier wilde ik toch graag op reageren, want ik denk wel dat meerdere aankomende studenten hier foute verwachtingen over hebben. (Ik hoop dan ook dat je dit niet zal opnemen als een aanval naar jou persoonlijk gericht )
Ivm diergedrag bestaan er ondertussen ontzettend veel theorieën, uitgangspunten en standpunten en ik denk dat het gewoon erg moeilijk (tot zelfs onmogelijk) is om dit voldoende uitgebreid aan bod te laten komen binnen zulke opleiding.
Neem bv. hondengedrag: daar bestaat momenteel absoluut geen éénduidige 'handleiding' over.. Hoeveel mensen denken bv. ook nog steeds dat hondengedrag te vergelijken valt met wolvengedrag binnen een natuurlijke roedel? Wat ook weer niet zo vreemd is, aangezien de klassieke roedeltheorie die daarop gebaseerd werd (en de daaronder vallende dominantietheorieën) destijds enorm snel heel erg populair werd en er een soort tunnelvisie ontstond. Slechts weinigen weten dat deze theorie al vrij snel nadien werd achterhaald, en dat zelfs door zijn eigen grondlegger.

Als je net zoals ik vooral geïnformeerd bent in hondengedrag, zou ik je dan ook in de eerste plaats willen aanraden om zélf gewoon zoveel mogelijk boeken te lezen over hondengedrag en gewoon lekker zélf een scala aan workshops te gaan volgen.

Het zou natuurlijk wél beter zijn als zo'n opleidingen op zen minst meer aandacht eraan zouden besten om studenten ook te begeleiden hierin, want het is ook weer niet evident (noch als student; noch verder in je leven) om zomaar uit jezelf te weten hoe je in godsnaam moet beginnen aan zo'n "zelfstudie(s)"


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fiona88 Bekijk bericht
Ook had ik verwacht dat we zouden trainen om te lobbyen (je moet als een gek lobbyen om een baan te vinden) maar dat heb ik erg gemist.

Nee, de opleiding beviel niet.
.
Ik vind het een beetje vreemd dat je om die reden had verwacht dat jullie ook getraind zouden worden om te lobbyen..
Met citaat reageren