Los bericht bekijken
  #3  
Oud 26 april 2007, 20:59
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up Re: Ontevreden over werkomgeving

Ik haal een aantal punten uit jouw verhaal; gevoelens, respect, emotie, omgang (werksfeer), een leidinggevende die geen leiding geeft, weinig plezier, uitdaging en ontwikkeling.

Weggaan is het makkelijkste wat je kunt doen. Niemand houdt je tegen en wellicht kom je elders dezelfde problemen tegen....

Ik kan je niet helpen, de enige die dat kan ben jij. Dit kan bijv. door;
*Een positieve instelling; praat VEEL over positieve dingen. Mensen zijn snel uitgepraat als jij je niet mee laat voeren in een negatief of roddelend gesprek (loop desnoods weg als je niet weet hoe te reageren).
*Heb GEEN verwachtingen van andere collega's en/of leidinggevenden, dan wordt je ook niet teleurgesteld.
*Doe het werk op de wijze dat het van JOU verwacht wordt zo goed mogelijk en vergelijk jezelf niet met anderen.
*Praat niet over collega's die er niet bij zijn en kap elk negatief gesprek af met bijv. "ik heb hier geen mening over", "ik was er niet bij".
*Corrigeer collega's niet als ze fouten maken, dat wekt alleen irritaties en behoort niet tot jouw taken. Help alleen met het oplossen van problemen en/of fouten als men specifiek JOUW hulp of mening vraagt.
*probeer de taken die JIJ hebt uit te diepen en/of intensiveren. Maak bijv. een digitaal handboek voor JOUW taken of probeer je talenkennis, computerkennis o.i.d. op te vijzelen.

Pas op: loop niet te hard van stapel met het doorvoeren van veranderingen.

Als jouw leidinggevende een rotopmerking maakt zeg je bijv. "heb je niets te doen of zo?" of "Ja, dat vind ik ook. Wil jij er nog iets over kwijt?"

Problemen zullen er overal zijn, het is maar net hoe 'zwaar' jij aan de mening, gevoelens en problemen van anderen tilt. Probeer een mening van een ander jouw gevoel niet te laten beínvloeden. Laat een mening een mening zijn en geen veroordeling.

SUCCES!
Met citaat reageren