Los bericht bekijken
  #7  
Oud 3 mei 2012, 18:09
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Ben het eens met Marieke. Je CV moet een pitch zijn, niet een stuk marketing praat

Je CV doet wel heel erg Amerikaans aan. Dat is niet erg want er zijn geen betere verkopers van zichzelf dan de Amerikanen, maar uit het CV haal ik niet direct waar je goed in bent en waarom ik je in zou moeten huren (m.a.w. what can you do for me?). Verder vindt ik het typografisch erg rommelig overkomen door de diverse vet gedrukte woorden. In plaats van benadrukken (dat wil je denk ik?) leidt het af van de boodschap.

Een CV moet nieuwsgierig maken in 10 ŕ 15 seconden. Duurt het langer om de informatie te bevatten verliest een recruiter de aandacht (want er liggen nog een honderdtal andere te wachten). Mijn voorstel zou zijn om een elevator pitch (ik weet het = afgezaagd, maar werkt wel) van hooguit vijf regels te bedenken die duidelijk maken wat jij te bieden hebt, c.q. waarom jij zo uniek bent dat ze je in moeten huren en vervolgens je ervaring en opleiding opnemen. Saai is niet per se slecht, als het maar duidelijk is.

Verder zou ik, maar dat is mijn persoonlijke mening, de QR codes eruit slopen. Een simpele html-link werkt beter en sneller mocht je toch ergens naar willen verwijzen.

P.s. gebruik geen motto tenzij het een functie heeft. In een CV zie ik die functie niet
Met citaat reageren