Los bericht bekijken
  #2  
Oud 3 juli 2009, 10:28
myrnaharms
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie stage 3e jaars student P&O

Hoi,

De opzet van je brief is goed. Het mag alleen allemaal iets spannender, ook voor een stage moet je de interesse weten te trekken van je potentiele werkgever.

In je brief geef je aan dat je nog geen concrete ervaring hebt in het werkveld. Probeer dit soort zinnen te vermeiden. Leg anders uit wat voor competenties je hebt verworven in je stageproject of bijbanen die je hebt gehad en hoe je die kan gebruiken binnen de functie.

Verder geef je aan dat je zelfstandig kan werken maar ook in een groep, flexibel, loyaal. Probeer voorbeelden te geven waar dat uit blijkt.

"denkt u dat ik in aanmerking kom voor de functie", komt niet heel sterk over. Dat gedeelte van de zin kun je het beste schrappen. je zou het evt zo kunnen proberen:
Bent u nieuwschierig geworden? Dan kom ik binnen kort graag mijn motivatie voor deze stage persoonlijk toelichten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. brobeer je in je brief gewoon te onderscheiden van andere solicitanten.

En als je helemaal niets op je brief hoort, kan je er na een week of 2 ook even achteraan bellen met de vraag of ze de brief in goede orde hebben ontvangen. dit komt proactief over.
Met citaat reageren