Los bericht bekijken
  #2  
Oud 11 januari 2007, 16:16
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie voor functie op financiële administratie

Beste Simmie,

Een hele goede brief. Ik heb een paar opmerkingen in rood erin gezet, om hem nog perfecter te krijgen, maar in principe hoef je het niet te veranderen...

Succes en groetjes!

Naam organisatie/bedrijf/stichting/instelling
T.a.v. de heer / mevrouw …
Adresgegevens
Postcode plaats


Wierden, 11 januari 2007

Betreft: open sollicitatie


Geachte heer, mevrouw,

Geheel op eigen initiatief (dit kan wat "arrogant" overkomen bij sommige mensen, je kunt het weglaten, dus: Hierbij stuur ik u een ...)stuur ik u hierbij een open sollicitatie voor een functie op de financiële administratie binnen uw organisatie/bedrijf/stichting/instelling.

De afgelopen jaren heb ik al aardig wat werkervaring opgedaan en heb ik als financieel administrateur bij verschillende bedrijven gewerkt. Hierbij heb ik altijd veel voldoening gehaald uit het bieden van goede oplossingen en het tevreden stellen van klanten. Servicegerichtheid, oplossend vermogen en zelfstandig werken zijn als financieel administrateur eerste vereisten en ik geloof dat ik daar zeker aan voldoe. Hier zal ik in deze functie zeker van kunnen profiteren. Doordat ik in verschillende organisaties heb gewerkt, heb ik inmiddels ook al een redelijk inzicht in wat er zoal omgaat in een bedrijf.

De reden dat ik juist bij uw organisatie/bedrijf/stichting/instelling solliciteer is omdat….(ligt eraan waar)… U mag van mij een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan werken. Ik heb gewerkt op een afdeling bestaande uit meerdere personen, je bent gezamenlijk verantwoordelijk voor alle werkzaamheden. Je bent dan aangewezen op je medecollega’s, en zij op jou. je verspringt hier van de ik-vorm naar de jij-vorm, zonder een echte overgang; beter is het volgende: ... afdeling bestaande uit meerdere personen, waar iedereen gezamenlijk verantwoordelijk is voor alle werkzaamheden. Ik heb ervaren dat je dan aangewezen bent op je medecollega's, en zij op jou, en heb hierdoor goed leren werken in een team. Het is dus van groot belang dat je op elkaar ingespeeld bent, elkaar ondersteunt, en dat er een goede collegiale band bestaat. Aan de andere kant kan ik ook goed zelfstandig werken en goed omgaan met een wisselende werkdruk. Het registreren en verwerken van gegevens is voor mij zeker niet vreemd, aangezien ik mij vele software pakketten eigen heb gemaakt. Ook het verzamelen van informatie, factureren en het onderhouden van contacten zijn taken die voor mij niet nieuw zijn. Verwijs nog even naar je CV: Meer informatie over mijn (voor)opleiding en achtergrond vindt u in het bijgevoegd Curriculum Vitae.

Hierbij hoop ik dat u een duidelijk beeld heeft gekregen van mijn ervaring, kwaliteiten en motivatie. Uiteraard ben ik bereid in een gesprek een nadere toelichting te geven. Mocht u daar op korte termijn geen behoefte aan hebben, dan verzoek ik u mijn brief te bewaren voor een eventuele toekomstige gelegenheid. Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,



Naam
Adresgegevens
Telefoonnummer(s)
Met citaat reageren