Los bericht bekijken
  #5  
Oud 29 november 2005, 12:52
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief traineefunctie, commentaar gevraagd!

Beste mensen,

bedankt voor jullie commentaar! Mijn brief heeft geleid tot de uitnodiging voor een gesprek en uiteindelijk tot de aanbieding van een baan! Donderdag a.s. is de eerste werkdag. Hartstikke blij natuurlijk; toch wil ik jullie het commentaar van de recruiters op de brief niet onthouden. Wie weet hebben anderen er ook wat aan!

De zin met "is me op het lijf geschreven" vond de recruiter erg patserig. In het gesprek vond hij echter dat ik een stuk bescheidener overkwam dan de brief deed vermoeden.

De opmerking "Het plezier dat ik heb gehad in dit werk..." kwam erg positief over bij de recruiter. Bij dit bedrijf is het aspect plezier hebben in het werk erg belangrijk.

De technische aspecten in de brief waren in dit specifieke geval zeker niet overbodig, omdat ze de basis van de gesprekken vormden.

De opmerking dat ik al "een bescheiden start" met de ontwikkeling van mijn leiderschapskwaliteiten had gemaakt was een schot in de roos. Hiermee liet ik, volgens de recruiter, zien dat ik wat geproeft had aan managementaspecten, dit leuk vond en er in mijn verdere carriere meer mee wil doen. Door mijn ervaringen niet te overdrijven liet ik zien dat ik ze in perspectief kon zien. Daarnaast is de functie ook bedoeld om later door te stromen naar een leidinggevende functie, wat goed aansloot bij wat ik wil. In het gesprek heb ik dat verder duidelijk gemaakt, maar de brief bood ze een basis.

De allerbelangrijkste opmerking die ik van de recruiter meekreeg is dat de toon van de brief aan moet sluiten bij de cultuur van het bedrijf. In mijn geval is het bedrijf vrij informeel en recht-toe-recht-aan. Mijn brief vonden ze een beetje te patserig voor het bedrijf, de gesprekken (ik heb er in totaal 6 gehad) maakten veel goed. Uiteindelijk zijn 54 mensen op gesprek geweest en 3 mensen (waaronder ik) aangenomen.

Veel suc6 verder voor de andere sollicitanten!

Martijn
Met citaat reageren