Los bericht bekijken
  #3  
Oud 11 januari 2009, 19:34
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: tweede gesprek zou ik de baan krijgen?

Put vooral kracht uit de presentatie van je eigen IK en niet uit een beleefd bedoelde uitspraak van de directeur!

Je kunt niet meer dan je best doen om jezelf authentiek te presenteren en voor de rest is solliciteren eigenlijk een groot kansspel met ontzettend veel factoren die je echt niet kunt beinvloeden.

Zie een afwijzing ook niet als een afwijzing van jou als totaal persoon.
Het gaat vaak maar om 1 of 2 belangrijke competenties die net niet genoeg matchend.
En vaak is het een samenspel van omstandigheden en scoort de tegenkandidaat maar net een kwartpuntje meer....
Of spelen jullie gelijk maar had de tegenkandidaat toevallig net dezelfde kledingsmaak als de selecteur.
En soms gewoon ook een heel terecht en duidelijk signaal dat deze baan niet echt voor jou geschikt is. (...of niet voor jou bestemd is, als je wat spiritueler gestemd bent)

En als je het wel wordt: ook dit is niet de beloofde wereld.
Hoe vaak een baan niet eigenlijk alsnog tegenvalt of om andere redenen niet bij je past.

Dus zie het meer als een spel, waarin je bij ieder gesprek jezelf weer een stukje beter leert kennen.

En vraag bij afwijzing altijd om de reden. Je zult niet altijd een eerlijk antwoord krijgen, want helaas blijven de meeste selecteurs hangen in algemeenheden, maar soms tref je het en krijg je een hele goede analyse en tips voor een volgende keer....

Niettemin: ik duim dat je de baan krijgt....

groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren