Los bericht bekijken
  #4  
Oud 12 december 2012, 20:58
M.A.S.U M.A.S.U is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 december 2012
Berichten: 1
M.A.S.U is on a distinguished road
Standaard

Hoi miesje26miesje,

Wat goed dat je al een gesprek hebt!

N.a.v. het lezen van je brief heb ik nog de volgende tips voor je, die je mogelijk wat verder helpen. Het was even wat knip en plak werk, aangezien ik nieuw ben op het forum en alles nog moet uitvinden ;-).

Ik heb vooral even gekeken naar zinsopbouw en spelling. Dat is toch de basis....en je wil professioneel overkomen lijkt me.

Je schrijft
"Ik ben een persoon die mezelf graag dienstbaar wil maken voor de samenleving". Ik zou schrijven: "ik ben een persoon die zich graag...."Of "Ik wil mezelf graag..."


"Met deze reden ben ik", beter is "Om deze reden ben ik.." Of geef er een positieve draai aan: "het motiveerde mij om in maart 2012 de opleiding XX te gaan doen".

particulieren= particuliere

Je schrijft: "Op 1 maart 2013 rond ik mijn opleiding af, mijn volgende doelstelling is om in september 2013 te starten met de deeltijdopleiding HBO Maatschappelijke Werk. === Ik zou meer resoluut zijn "Ik ga per september 2013 starten met de opleiding HBO Maatschappelijk Werk". Komt wat krachtiger over.

Maatschappelijke= Maatschappelijk Werk
Vanaf juni j.l. ben werkzaam als stagiair= hier vergeet je het woordje '' ik''

"Hierin heb ik ervaring opgedaan met het begeleiden van cliënten die kampte met.."=
Mooier is als je schrijft: "In dit werk heb ik ervaring opgedaan....." En cliënten is meervoud, dus je schrijft 'kampten'.

In dezelfde alinea geef je aan waar cliënten mee kampten, maar dan komt er een opsomming met wat jouw taken waren, dus dat loopt door elkaar, wat verwarrend leest. Je kan beter de belangrijkste taken die JIJ had toelichten.

Je vraagt:
De functie als maatschappelijk medewerkster zie ik als een ideale start en een uitstekende uitdaging om mijn loopbaan voort te zetten. Graag licht ik mijn brief en CV in een persoonlijk gesprek aan u toe.( Ik heb al een gesprek wat kan ik hier van maken?)

Je kan bv zeggen: "Ik verheug mij dan ook op ons gesprek aanstaande XX om mijn motivatie verder te kunnen toelichten". Of "Ik kijk uit naar ons gesprek..."
Maar je kan het in princiepe zo laten, het is puur voor de formaliteit, aangezien je al een gesprek hebt.

In een nieuw stukje schrijf je: "Het prettige telefonische gesprek dat ik met u voerde om...", Ik vind telefoongesprek hier beter klinken dan telefonisch gesprek. Of schrijf: Het telefonisch contact dat ik onlangs met u had..

Verder: let goed op de komma's, die staan niet altijd op de juiste plek of ze ontbreken waar ze wel moeten staan. En let op teveel spaties.

Verder beschrijf je mooi je kwaliteiten! Dat staat heel helder en is heel relevant voor de functie.

Het is een hele lijst, maar gebruik gewoon wat bij jou past. Hopelijk kan je er wat mee. Succes met je sollicitatiegesprek.

Gr. M.A.S.U
Met citaat reageren