Los bericht bekijken
  #3  
Oud 14 mei 2008, 11:14
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Hoi Tijs,

Ik denk dat je wel een omscholing nodig heb, als je echt uit de zorg wil. Bijvoorbeeld in wat cursussen en workshops. Als je richting administratie wil, heb je zeker computerskills nodig.

Ik werk zelf in de administratie en dat bevalt mij UITSTEKEND...! Ik werk nu sinds 2 jaar op een voortgezet onderwijs, als leerlingenadministratieve medewerkster! (trouwens ff tussen neus en lippen door: ik hoef nooit te notuleren, maar telefoondienst hebben wij per dagdeel...)

De reden dat het bevalt:
- ik vindt het een uitdaging om orde te creëren in de 'chaos' die mensen maken en dan te horen dat je het goed opgelost hebt!
- Mijn 'eigen' werkzaamheden (voor een deel) bepalen en beheren (bv. Archief).
- Het feit dat mensen (directie/managers) je nodig hebben om zelf door te kunnen met hun werk, is ook best bevredigend...
- 8-5 mentaliteit en de woensdagmiddag vrij (dus 36 uur).
- Alle schoolvakantie's vrij! DUS veel vrij in het jaar.

Ik ga nu na de zomer beginnen met 'Basisdiploma Boekhouding' en daarna doorstromen naar 'Praktijkdiploma Boekhouding'. Ik krijg een vergoeding van mijn werk en kan een deel terugkrijgen van de belasting (dus ik hoef zelf maar een klein deel te betalen). Ik heb op mijn werk al een gesprek gehad, om in de toekomst door te kunnen stromen naar de boekhouding. (waar ik dan in een hogere salarisschaal terecht zal komen).

Het is jammer dat jij dyscalculie heb, want nu is deze 'route' geen optie voor jou... Maar je kan kijken in de richting van 'planner', 'onderwijsassistent', etc.

Ben je goed in computerprogramma's? Want dan is applicatiebeheerder ook leuk (zal je wel een cursus/opleiding voor moeten volgen, denk ik) of websitedesigner.


Ik heb misschien niet echt concrete tips voor je, maar misschien heb je wel wat aan gedachtengangen van andere mensen... Ik hoop in iedergeval dat je eruit gaat komen en zou het leuk vinden om je pad te kunnen volgen hierzo...
Gr. TumTummm


P.S. Ik vind de tips van Wieteke heel goed en zal ze zeker onthouden (mocht ik het ooit nodig hebben in de toekomst) !!?!!
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!

Laatst gewijzigd door TumTummm; 14 mei 2008 om 11:21 Reden: PSje bij geplakt...