Los bericht bekijken
  #1  
Oud 28 februari 2012, 14:51
Bernard90 Bernard90 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 februari 2012
Berichten: 1
Bernard90 is on a distinguished road
Standaard Externe auditor, mijn droombaan?

Ik ben momenteel student Technische Bedrijfskunde (HBO) in de afstudeerfase. Op het moment aan de slag met een afstudeeropdracht waarbij ik een kijkje kan nemen in verschillende bedrijfsdisciplines. Nu is mijn interesse gevallen op de functie auditor. Al een aantal gesprekken gehad met een interne ISO auditor en die taken spreken mij zeer aan. Continue bezig zijn met veranderingen, verbeteringen doorvoeren, iedere keer wat nieuws, analyseren en rapporteren, bij de tijd blijven, scherp blijven tot in de details en van invloed zijn op de gehele organisatie wat leid tot verantwoordelijkheid en diversiteit.

Wat mij echter nog een stapje uitdagender lijkt is een externe auditor. Hierdoor kom je in een korte tijd bij vele organisaties binnen wat resulteert in veel inzicht, connecties, nog meer diversiteit en meer afwisseling. Mijn interesse gaat uit naar operationeel-, kwaliteit- en informatie auditor.

Ik vermoed dat de functie externe auditor aansluit bij mijn sterkte karakteristieken waaronder: analytisch tot in de details, geordend, durf, netjes en perfectionistisch. Voor de rest vind ik het van belang dat ik zeer goede carriermogelijkheden heb, eventueel internationale mogelijkheden heb en waarmee ik continue kan doorgroeien en een royaal salaris verdien.

Nu is mijn vraag hoe kom ik er achter of de functie externe auditor daadwerkelijk bij mij past. En ook specifieke vragen als: hoe word je een succesvolle auditor, welke opleiding(en) zijn hiervoor vereist, is dit een goed betaalde en succesvolle baan of juist heel gemiddeld en wat zijn de nadelen van deze functie?
Met citaat reageren