Discussie: Opnieuw beginnen
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 5 juni 2011, 13:55
Kim Tucker Kim Tucker is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 juni 2011
Berichten: 1
Kim Tucker is on a distinguished road
Question Opnieuw beginnen

Hallo,

Ik ben moeder van mijn 1 jarige dochter en woonachtend in Den Haag. Ik zou erg graag met kinderen willen werken maar heb hier geen diploma voor. De enige mogelijkheid voor mij is werken in deze branche zonder diploma of werken en leren tegelijk omdat ik ook gewoon mijn inkomen moet hebben (mits er een andere mogelijkheid is waar ik geen weet van heb). Ik kan mij flexiebel opstellen maar zit natuurlijk ook met de zorg voor mijn eigen kindje.

Ik ben net terug gekeerd uit de VS, Californie en ben blij weer thuis te zijn. Ik wil al een lange tijd met kinderen werken maar hiertoe is de mogelijkheid nog niet geweest. Nu hoop ik toch eindelijk mijn wens waar te maken. Opnieuw een opleiding doen doe ik graag omdat ik weet dat dit mij kan leiden tot een baan waar ik het echt leuk kan hebben en het dus ook goed volhoud in de toekomst.

Werken met kinderen als onderwijsassistent, in de kinderopvang of in de gezondheidszorg is wat ik tot dusver heb kunnen vinden wat mij erg aanspreekt. Maar er zullen vast meer beroepen zijn die mij aanspreken.

Nu heb ik alleen een diploma keukenassistent op MBO niveau en verder geen vooropleidingen. Later heb ik certificaten behaald voor gastvrouw en fotgrafie.

Mijn vraag is dus ook of iemand mij kan vertellen of ik uberhaupt in aanmerking kom om een opleiding te volgen door middel van een BBL studie gericht voor de eerder benoemde studies. Het zou toch mogelijk moeten zijn voor mij om een van deze beroepen te kunnen beoefenen?

Ik heb gekeken voor een beroepsadviseur, maar daar betaal je al gauw 75 euro (op zijn minst) aan per uur. Dat is nou net wat ik niet heb.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen...
Met citaat reageren