Los bericht bekijken
  #4  
Oud 23 juni 2011, 17:22
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Over het contract kan ik weinig zeggen, daarom is het verstandig contact op te nemen met een juridisch adviseur, die kan je precies vertellen wat je kan/moet doen. Een werkgever kan inderdaad je contract opzeggen, maar dan dient hij ontslag aan te vragen zodat je ook recht hebt op een uitkering (volgens mij). Indien hij een reden voor ontslag heeft (en in deze tijden is die reden snel te vinden) dient hij het ontslag wel aan te vragen. Hij hoeft bij akkoord van het ontslag niet jou nog tot het einde van je contract te laten werken of door te betalen. Stel: hij heeft een reden voor ontslag, vraagt ontslag aan (UWV) en hij heeft een opzegtermijn van 2 maanden, dan loopt je loon die twee maanden. Maar nogmaals, laat je hierin goed adviseren. Stel hij zegt morgen: je hoeft niet meer te komen, ik weet niet in hoeverre jij de baas/organisatie vertrouwt en of dat van toepassing is, maar lever ook nog geen zaken in zoals telefoons/laptops etc. morgen en teken dan officieel bezwaar aan tegen je ontslag.
Met citaat reageren