Los bericht bekijken
  #5  
Oud 18 oktober 2012, 14:56
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Hoi Kiek,

Nou, prachtig, je hebt je brief helemaal afgestemd op de advertentie. Ik heb nog wat feedback, die ik hieronder in het rood heb aangegeven en toegelicht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kiek Bekijk bericht

XXXXX
XXXX
1012EA Amsterdam

XXXX
XXXXXXX
XXXX
XXXXX


Amsterdam, 17 oktober 2012


Betreft: vacature administratief medewerker project bureau (eigenlijk is dit één woord. Staat het echt zo in de advertentie, laat het dan maar zo, maar schrijf het anders aan elkaar.)


Geachte heer XXXXXX, (heel goed, je richt je brief aan een specifiekpersoon. Had je die ook al gebeld? Dat zou zelfs nog beter zijn)).

Vanwege de internationale setting en de doorgroeimogelijkheden lijkt het mij geweldig om voor XXXX te werken. (Je valt een beetje met de deur in huis met deze zin, maar als je zelf tevreden bent zou ik hem erin houden.) Naar aanleiding van die kenmerken heb ik gekeken op werkenbijxxxxxxxxx.nl en zo stuitte ik op de vacature van administratief medewerker project bureau (eigenlijk dus weer één woord, zie boven). Een functie die perfect aansluit op mijn kwaliteiten en die ik vol enthousiasme zou willen invullen. Middels deze brief wil ik u van mijn geschiktheid overtuigen.

Tijdens mijn werk als financieel administratief medewerker bij XXXXXXXX heb ik veel ervaring opgedaan met het zelfstandig uitvoeren van administratieve handelingen. Zoals u in mijn CV kunt lezen was ik onder andere (mede-)(als je geheel verantwoordelijk bent geweest zou ik het "mede"weglaten, ook als je een tijdlang iemand naast je had. Als je steeds de verantwoordelijkheid hebt gedeeld zou ik "mede" niet tussen haakjes zetten.)verantwoordelijk voor het crediteuren- en debiteurenbeheer. Door die taken ben ik bedreven geraakt in het onderhandelen over betaaldata en betalingsregelingen. In samenwerking met de Financial Controller zorgde ik voor de facturatie en de controle van verschillende afdelingen op het juist uitvoeren van administratieve processen. Om die taken goed uit te voeren was het van groot belang om accuraat te werken en duidelijk te communiceren.
Voor het werken op de financiële afdeling van XXXXXX was het noodzakelijk om goede kennis te hebben van het gehele MS Office (als zij het bij de volledige officiële naam noemen, doe jij dat dan liever ook maar) pakket maar voornamelijk Excel. Na 6 jaar werkervaring (één woord) heeft Excel geen geheimen meer voor mij. (heel goed en laat dan "vrijwel" inderdaad maar weg!)
Door mijn tweetalige opvoeding beheers ik zowel de Nederlandse als de Engelse taal uitstekend in woord en geschrift, een kwaliteit die in het verleden al vaak van pas is gekomen en ook aansluit bij uw functie-eisen.

Mijn ex collega’s waardeerden mijn open communicatie en flexibele houding, ik ben een echte teamplayer die graag het projectbureau komt versterken!(als je dit zo laat staan of er "oud-collega's" van maakt heb ik meteen een heleboel vragen. Ik krijg het idee dat je daar niet meer werkt maar heb geen idee waarom niet, natuurlijk ken ik je cv niet maar deze formulering is wat ongunstig. Ik zou gewoon schrijven: "over mezelf kan ik vertellen dat ik flexibel ben en om mijn open communicatie gewaardeerd word" of iets wat daar veel op lijkt.)

Graag word ik uitgenodigd voor een gesprek waarin ik mijn enthousiasme en geschiktheid voor deze functie binnen XXXXXXX verder kan toelichten.

Met vriendelijke groet,
XXXXXXXXXXXX
Nou, dat was 'm, ik hoop dat je er wat aan hebt, en wens je succes.

Vriendelijke groeten,

Beewee
Met citaat reageren