Los bericht bekijken
  #9  
Oud 14 januari 2015, 19:51
Carrie92 Carrie92 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7
Carrie92 is on a distinguished road
Standaard

Hoi René,

Bedankt voor de duidelijkheid!
Inmiddels heb ik het berekend via een website (www.berekenhet.nl). Hierin worden je leeftijd, de fulltime-uren, je eigen uren en of je nog een baan hebt betrokken. Ik kom uit op 49,94 per dag, dus 7,13 per uur.

Ik denk dat ik even afwacht of het geld komt zoals afgesproken; het komt in twee keren omdat het per maand apart betaald moet worden. Toen ik rond de kerst om mijn geld vroeg kon dat niet, want op de 25e hoorde ik uitbetaald te krijgen en toen vierde de boekhouder kerst (ja vast, volgens mij is dat geen excuus). Nu is het ineens de 15e waarop ik maandelijks uitbetaald hoor te krijgen.

Ik weet nu in elk geval precies hoeveel geld ik hoor te krijgen, netto, dus dat is alweer een zorg minder!

Het contract was inmiddels in de maak maar moest nog gelezen en ondertekend. Ik had het al wel ondertekend. Maar omdat het loon hierin verkeerd is genoteerd zal hij het waarschijnlijk niet ondertekenen en bovendien is het als het goed is een contract dat elk moment kan worden opgezegd. (?)

Zou het, als ik eenmaal mijn geld heb, eventueel mogelijk zijn de instanties in te lichten over deze zaak? En zou dat kunnen helpen? Ik voel me namelijk wel ietwat verantwoordelijk voor de mensen die hier na mij komen werken en ook opgelicht gaan worden. Misschien dat dit onderzocht kan worden?

Groeten van Carrie
Met citaat reageren