Los bericht bekijken
  #6  
Oud 13 maart 2012, 16:52
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicole_Maessen Bekijk bericht
Hallo allemaal
Hoe is de opleiding bevallen? Is het moeilijk werk? Kun je doorgroeien?
Beste Nicole,

Leuk dat je Toegepaste Psychologie gaat studeren. Ik ben zelf in 2009 afgestudeerd als toegepast psycholoog. Mijn oud-klasgenoten en ik zijn op hele verschillende werkplekken terecht gekomen. Een redelijk aantal van hen is daarna een masteropleiding psychologie gaan studeren, soms via een schakeljaar, soms door op de universiteit na de propedeusefase in te stromen.
Om je een idee te geven: zelf werk in als stafmedewerker in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking, klasgenoten hebben gewerkt bij: USG-Restart (reintegratie), Leger des Heils, Penitiaire Inrichting. Dus van kantoor tot veldwerk, je kan overal terecht komen.

Om toegepast psychologen te ontmoeten kan je je binnenkort inschrijven voor het jaarlijks congres van de Nederlandse Beroepsvereniging voor Toegepaste Psychologie. Je ontmoet dan zowel afgestudeerden als studenten (toegepaste) psychologie.

Doorgroeien heb je net als met iedere andere functie volledig zelf in de hand. Ik raad je dan ook aan om al vóór je stages een helder beeld te krijgen van wat je loopbaandoelen zijn met de stage. Waarom dáár? Zelf heb ik ervoor gekozen om éénmaal in de commerciële sector stage te lopen, tweemaal in de gezondheidszorg en eenmaal in het onderwijs.

Ik wens je veel succes, en snuffel eens wat rond op de site van eerder genoemde vereniging!
Met citaat reageren