Los bericht bekijken
  #1  
Oud 6 augustus 2008, 00:51
ivb ivb is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2008
Berichten: 4
ivb is on a distinguished road
Standaard Al 17 jaar bij de zelfde. Nog eens 30???

Hallo,

Even voorstellen. Ik ben Ilja, een 3 6jaar oude man

Sinds 1991 ben ik werkzaam bij de zelfde werkgever.
Begonnen als magazijn bediende, en via de verkoop, hoofd binnendienst uiteindelijk in 2005 gestrand als hoofd inkoop/hoofd logistiek/systeem beheerder.

Door de ruime ervaring opgedaan op de verschillende afdelingen binnen dit (kleine) bedrijf ben ik multi inzetbaar op diverse afdelingen (van magazijn en vrachtwagen chauffeur tot binnendienst en beursmedewerker), en dat heeft als gevolg dat ik een erg afwisselende functie heb met grote verantwoordelijkheid en grote vrijheid.

Als een van de "oudgediende" heb ik een redelijke spil functie in het bedrijf, en het vertouwen van mijn werkgever is dermate groot dat ik volledige vrijheid heb om mijn werkzaamheden naar eigen goeddunken in te vullen, mits de resultaten gelijk blijven of (liever) verbeteren.

Niks mis mee zou je zo zeggen op het eerste gezicht. Een hoop mensen zouden graag een dergelijke baan hebben, maar de keerzijde is dat er geen uitdaging meer in zit. Ik heb sterk het gevoel dat de rek eruit is. Ondanks dat er zeker nog veel eer te behalen valt aan het verbeteren van bepaalde processen kan ik de energie niet meer opbrengen om er aan te beginnen, en ik heb het gevoel dat ik in een sleur zit waar ik niet meer uitkom.

Ik denk dat veel mensen van mijn leeftijd het gevoel wel kennen van vast zitten in de oude vertrouwde routine.
Ik moet steeds vaker denken aan de tekst van het Doe Maar nummer "is dit alles" waarin Henny zingt: "We komen niets te kort, we hebben alles, Een kind, een huis, een auto en elkaar Maar weet je lieve schat wat het geval is, Ik zoek iets meer, ik weet alleen niet waar"
Nooit gedacht dat ik de achter liggende gedachte achter de tekst zo goed zo snappen als nu!

Ik sta op een punt waarin ik sterk het gevoel heb dat ik NU moet kiezen tussen een nieuwe carriere in een compleet andere richting dan waar ik nu werk, of blijven zitten waar ik zit en de komende 30 jaar mijn dagen slijten tussen de 4 muren van mijn kantoor achter mijn schermpje...
Ik zie de werled langzaam door mijn raampje voorbij schuiven, en ben bang dat ik er geen deel van uit maak, dat er "daarbuiten" nog iets op mij ligt te wachten, maar wat ????

Een heel verhaal maar ik denk dat de doelstelling van mijn vraag wel duidelijk is: Kiezen voor verstandig, en niet de zekerheden weg doen die ik nu heb (vast contract, goed salaris, volledige vrijheid) of kiezen voor uitdaging, de haren los en een nieuwe sprong in het diepe om het leven weer wat sjeu te geven?

Wie o Wie heeft in dezelfde situatie gezeten en begrijpt waar ik mee worstel??

Ik zou graag wat ervaringen lezen, dus alvast bedankt voor de te nemen moeite!

Groet,

Ilja
Met citaat reageren