Los bericht bekijken
  #9  
Oud 20 februari 2009, 10:42
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs down Re: Studiebaan: haalbaar een werkgever te vinden die betaalt?

Hallo,
ik heb ervaring met studiebaan maar is niet best.
Ik werk in de gezondheidszorg en op dat vlak staan ze nog in de kinderschoenen blijkt nu. Ik ben bezig met de afronding van mijn eerste jaar HBO zorgmanagement. Ik stond aangemeld voor de bachelor opleiding van 3 jaar maar gelukkig is dit eerste jaar voorbereiding daarop dus heb ik dan ook al een diploma en dan vind ik het wel mooi geweest.
Studiebaan meld je aan bij NCOI (daar hebben ze ook nog wat problemen gehad maar zal het nu bij studiebaan houden)
Degene die mijn eerste gesprek heeft gevoerd zei me ook dat ze op 1 avond maar 2 a 3 personen zo'n contract kan aanbieden dus je voelt je heel bijzonder. Daarna houd dat gevoel al snel op, want ik hoorde eigenlijk niets meer van hen. Ik was overgedragen aan het NCOI leek het wel.
Later bleek degene die me had gecontracteerd niet meer werkzaam, allerlei interne problemen klonken door dus nieuwe contactpersoon gekregen na veel op en neer gebel.
Ze hebben me 1 keer gebeld maar toen was ik aan het werk dus zouden ze me later terugbellen, maar niets meer gehoord.
Daarnaast heb ik 1 keer een tevredenheidsonderzoek moeten invullen via mail en dat was ongeveer het enige contact.
Er staan geen vacatures voor leidinggevende functies in de zorgsector op hun website en verder moet je gewoon zelf solliciteren dus veel minder ondersteuning dan ze in het begin beloofd hebben.
Dus niet best vind ik alles bij elkaar. Het is beter om eerst een werkgever zover te krijgen dat je opleiding op zijn kosten mag volgen, het hoeft niet meteen een 3-jarige opleiding te zijn, onderhandel zelf dat je het deels in je eigen tijd doet of iets dergelijks. Dat is beter dan met studiebaan het zelf te moeten regelen. Misschien hebben ze het beter voor elkaar in andere beroepstakken maar niet voor de zorg!
Groetjes, An
Met citaat reageren