Los bericht bekijken
  #7  
Oud 31 maart 2016, 09:27
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Een functienaam die mijn CV verrijkt, mijn werk- en denkniveau onderbouwt en de mogelijkheden op de markt verbeterd.
Citaat:
Managementassistant en secretaresse kunnen beide qua niveau erg uiteenlopen mbo/hbo, evenals het bijbehorende salaris.
Er zijn twee zaken die hier spelen: ten eerste ben je op zoek naar een passende functiebenaming voor je huidige functie en je wilt die functiebenaming kunnen verzilveren als je gaat solliciteren. Heb ik dit zo goed?

Ik begrijp heel goed dat je op zoek bent naar een passende benaming, maar m.i. geef je in je laatste quote precies weer waarom dit een bijna onmogelijke opgave is. Bij het ene bedrijf noemen ze het een secretaresse en bij het andere managementassistent. Daar zijn geen afspraken over. Het beestje moet een naam hebben. Heb je hierover als eens gesproken met P&O? Zij stellen doorgaans functieprofielen op.

Functietitels zijn in je cv niet het belangrijkste. Het gaat er bij een sollicitatie om dat je duidelijk maakt waarom jij geschikt bent voor de functie en dit doe je door jouw werkervaring te koppelen aan de gestelde eisen. Daarom is het ook zo belangrijk om bij elke sollicitatie opnieuw een cv te maken en niet steeds hetzelfde te gebruiken. Bij elke sollicitatie zullen de accenten net iets anders liggen. Soms kan dit betekenen dat je dan bij een sollicitatie aangeeft dat je bij bedrijf x managementassistent bent geweest en bij een andere sollicitatie noem je het secretaresse.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren