Los bericht bekijken
  #25  
Oud 14 juli 2007, 07:42
chantal-1 chantal-1 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2007
Berichten: 21
chantal-1 is on a distinguished road
Standaard Re: Wat kan ik telefonisch vragen naar aanleiding van deze vacature?

Als ik zou bellen, dan zou ik bellen met een echte vraag. Een personeelsfunctionaris heeft het druk. Bellen om het bellen wordt niet gewaardeerd. Vraag of je die 18 uur zelf mag in te delen of dat je moet werken op vaste dagen. Verzin op ieder antwoord een korte reactie zodat je langer aan de telefoon bent en een echt gesprek krijgt waardoor je ook iets van jezelf kunt laten zien/horen. Je zou kunnen zeggen dat als het op vaste dagen is, dat juist die dagen goed uitkomen want je studeert nog of bent vrijwilliger op de vrije dag. Iets wat bij jou aansluit.

Wist je trouwens dat 18 uur bij een gemeente betekend dat je 20 uur werkt en die 2 uur spaart voor ADV? Je krijgt dan voor 18 uur betaald maar hebt wel lekker veel vrije dagen. Heel gunstig voor een moeder!

Ik ga ervan uit dat je niet op naam wordt afgewezen. Tenzij je in het verleden iets met die pz-functionaris gehad. Pz moet gewoon de juiste kandidaat vinden. Een puur zakelijke kwestie. Het zal eerder liggen aan je brief of cv liggen. Aan de andere kant iedere sollicitant wordt een of meerdere keren afgewezen. Uiteindelijk kom je echt wel op jouw baan terecht.

Staat er in de vacature niets over salaris? Gemeentes zetten er meestal in wat je maximaal bij fulltime dienstverband kunt verdienen. Afhankelijk hoe het sollcitatiegesprek verloopt zal ik besluiten of ik er over zou beginnen of niet. Doen wat goed bij jou aanvoelt.

Succes!
Met citaat reageren