Los bericht bekijken
  #20  
Oud 15 november 2008, 12:46
Chrizztoffel Chrizztoffel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 november 2008
Berichten: 1
Chrizztoffel is on a distinguished road
Standaard Re: Een droom als Journalist, vast aan MBO...

Hoi Freek,

Hier een berichtje van een freelance journalist in opleiding.
Allereerst bestrijd ik dat je niets van marketing en communicatie terugziet in de Journalistiek. Het ligt er net aan welk uitstroomprofiel je kiest. Kies je voor Communicatiemedewerker op MBO niveau, dan kun jij zeker de journalistiek in én kom zie je een en ander terug: het schrijven van teksten bijvoorbeeld. Zelfs met een MBO-papiertje kun je dat tegenwoordig. Journalistiek is een zogeheten "vrij vak". Ik zie zat mensen die zelfs met een totaal ander papiertje (communicatiemanagement, bedrijfscommunicatie, marketing en communicatie) werkzaam zijn als journalist.

Verder vraag ik me af waarom jouw vader zo tegen de journalistiek is. Als journalist zou je je wellicht gaan afvragen, of hij iets te verbergen hebt. Bovendien, hij zegt wel leuk dat er alleen maar over oorlog en ellende wordt geschreven, maar dat is echt lang niet altijd zo. Zeker in de bedrijfsjournalistiek is dit niet het geval. Mogelijk heeft jouw vader niet de kansen gekregen die jij wel wilt hebben, en projecteert hij dat nu op jou. Dat betekent niet dat ik dat wil goedpraten, maar dat is mogelijk iets om is over te denken.

Ik hoop in ieder geval dat je bent aangenomen (wellicht komen we elkaar nog eens tegen!)

@ Jolanda, ben je aangenomen?

Gr. Chris
Met citaat reageren