Los bericht bekijken
  #31  
Oud 3 december 2015, 20:11
mr.rich mr.rich is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 december 2015
Berichten: 1
mr.rich is on a distinguished road
Standaard Slechte ervaringen LOI

Ik ben net de cursus beschermingsbewindvoerder begonnen bij de LOI. Op zich denk ik dat ik er wel de informatie uit kan halen die ik nodig heb, maar de reader is echt heel slecht geschreven.
- onvolledig
- onduidelijk
- onjuist
- warrig
- slecht gestructureerd.
- niet in correct Nederlands geschreven.
- onjuist gebruik van verwijzingen, bovendien, dus enz.

Wanneer je problemen hebt met de LOI of een andere organisatie of instantie zijn de volgende zaken van belang.

1. Geef aan wat er aan schort, telkens weer.
2 . Probeer niet boos te worden, maar houdt wel vol.
3. Wanneer je belt, schrijf de datum, het tijdstip en de naam van degene met je gesproken hebt op.
4. Bevestig telefoongesprekken altijd achteraf per email of per brief, waarin je bevestigd wat is besproken, afgesproken en toegezegd.
5. Wanneer je klachten niet worden opgelost, schrijf dan een brief, waarin je aangeeft wat eraan schort en vraag om een tijdge en redelijke oplossing.
6. Bouw een dossier op met gespreksverslagen, brieven, emails, voorbeelden uit de lesstof enz.

Als je van mening bent dat LOI niet levert wat jij er van mag verwachten en je ermee wilt stoppen en (een deel) van je geld terug wil, kun je je met het opgebouwde dossier melden bij een jurist. zoals ikzelf.
Als LOI niet levert wat jij redelijkerwijs m,ag verwachten, pleegt LOI wanprestatie op grond waarvan de overeenkomst kan worden ontbonden. Ontbinding van de overeenkomst maakt dat LOI het betaalde lesgeld (gedeeltelijk of helemaal) moet terugbetalen.
Met citaat reageren