Los bericht bekijken
  #2  
Oud 19 september 2009, 14:36
Randy Randy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 december 2008
Berichten: 54
Randy is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief schoolverlater voor opleiding tot kapster

Beste joolaar,

Ik zou je graag een paar tips willen meegeven.

Ik adverteer jou om vanuit het volgende verder te werken aan je sollicitatiebrief.

1. Inleiding (waar heb ik de baan gezien) Probeer in de inleiding de interesse van de lezer te wekken. Probeer met een originele zin te beginnen. Verwijs eventueel naar het eerder gevoerde telefoongesprek.

2. Je motivatie voor de baan. Schrijf niet alleen dat de functie of organisatie jou aantrekt maar leg ook uit waarom.

3. Onderbouwing van jouw geschiktheid. Denk aan relevante werkervaring, vaardigheden en eigenschappen. Benadruk al die zaken waarom men jou zou moeten aannemen. Wat maakt jou uniek? Mocht je niet helemaal aan de eisen voldoen (wat in 9 van de 10 gevallen zal zijn), wat kun je dan over jezelf vertellen ter compensatie?

4. Afsluiting (Graag kom ik in een persoonlijk gesprek mijn motivatie toelichten). De laatste alinea kun je gebruiken als formele afsluiting van de brief. Je kunt ook een 'uitsmijter' gebruiken. Lees daarvoor de advertentie nog eens goed door. Misschien staat daar een bepaalde uitspraak in.

Je kunt er in mijn ogen nog veel meer uit halen vertel wat over je zelf, laat de brief overtuigend overkomen. Laat hem keurig aansluiten op je CV.

Succes toe gewenst!
Met citaat reageren