Los bericht bekijken
  #5  
Oud 27 maart 2012, 11:59
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_W Bekijk bericht
Beste MrMJ,

Kan je op een andere manier vertellen waarom de visie van de organisatie jou aanspreekt? Met termen als: Het kind centraal stellen en zo passende zorg bieden trap je open deuren in.

Verder besteed je minder dan een regel aan het feit dat je als leerkracht werkt. Daar kan je vast meer over vertellen. Wellicht gebruik je nu in de klas al kennis die je als basispsycholoog ook nodig hebt? Misschien kan je met een kort en bondig voorbeeld illusteren hoe je een leerling hebt geholpen en wat voor resultaat het voor die leerling heeft gehad. (Minder conflicten met mede-leerlingen, zich beter op z'n werk kunnen concentreren etc.. Jij weet er vast meer van dan ik.)

Dat je onder supervisie dingen hebt mogen doen zou ik niet in een sollicitatiebrief vermelden. Dat klinkt toch als: Als ze m'n handje vasthielden dan mocht ik.... Iedereen heeft dingen moeten leren van een ander. Heb je dat gedaan dan kan je het. In een brief zetten dat je ervaring hebt met intake- en adviesgesprekken is geen leugen. (Al lijkt me het logisch dat een basispsycholoog een gesprek kan voeren met een client.)

Mooie en goede tips
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren