Los bericht bekijken
  #1  
Oud 8 november 2007, 14:36
jelbo jelbo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Berichten: 2
jelbo is on a distinguished road
Post Open sollicitatie afstudeerstage bedrijfskundige informatica, graag commentaar

Allereerst: geweldige website en hulpvaardigheid op het forum.

Deze brief is een open sollicitatie gericht aan een gemeente in de buurt. Er zijn vast verbeterpunten of misschien zelfs dingen die ik absoluut anders zou moeten doen. Intussen ben ik aardig blindgestaard op de brief dus frisse blikken met opmerkingen en tips zijn erg welkom. Alvast erg bedankt!

--------------------------------------

Gemeente *******
t.a.v. ********
************
****************

**** ********
********* *
***** ** ******

***********, 8 november 2007

Betreft: sollicitatie afstudeerstage


Geachte **********,

Als student HBO Bedrijfskundige Informatica aan de ************* te *********** ga ik in de periode februari - juli 2008 afstuderen. De gemeente ******** lijkt mij een geschikte organisatie om een afstudeeropdracht bij uit te voeren omdat het dienstverlenende aspect ervan mij aanspreekt. Mijn eigen nauwgezette manier van werken sluit mijns inziens goed aan bij de gemeente waarbij procedures en regels belangrijk zijn.

Mijn interesses liggen voornamelijk bij menselijke aspecten van informatiebeveiliging en ICT verandertrajecten (hoe zorg je voor bewustzijn, naleving beleid, etc.). Wellicht heeft de gemeente ******* projecten lopen of in de planning waarbij ruimte is voor een afstudeeropdracht.

U kunt van mijn kant rekenen op een goede inzet met een nadruk op nauwkeurigheid en een dienstverlenende instelling. Ik heb door mijn vorige opleiding (MBO ICT Beheerder, niveau 4) en stages ervaring met en kennis van bedrijfskundige, operationele en menselijke aspecten van ICT. Zo heb ik enkele malen met goede resultaten nieuwe softwarepakketten ingevoerd en advies uitgebracht voor het herontwerp van een website op basis van verzamelde en verwerkte doelstellingen en gebruikerswensen. Bij het met veel plezier oplossen van dagelijkse ICT incidenten tijdens stages en vakantiewerk heb ik veel ervaring opgedaan met het omgaan met mensen in een ICT context.

Graag zou ik met u in een gesprek meer toelichting willen geven op mijn brief en CV. Ik zie uit naar uw spoedige reactie.

Met vriendelijke groet,


****** ***********

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren