Los bericht bekijken
  #6  
Oud 9 augustus 2011, 12:30
hallosunshine hallosunshine is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2011
Berichten: 9
hallosunshine is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cealis Bekijk bericht
Bedenk ook heel goed dat hobby en werk 2 verschillende dingen zijn en het is niet altijd zo dat van je hobby je werk maken goed is. Wat ik hiermee bedoel is dat je moet voorstellen dat je de hele dag al op je knieën in de aarde hebt zitten wroeten en je dan thuis nog aan je moestuin moet. Geeft het dan nog wel dezelfde ontspanning die je er nu van krijgt?

Ik wil je niet afschrikken ofzo maar er zijn genoeg die van hun hobby werk hebben gemaakt en dan zie je dat de hobby meer en meer op de achtergrond verdwijnt doordat het niet meer hetzelfde is zoals het eerder was. Denk maar een iemand die het geweldig vindt om de hele dag met computers e.d. te werken. Je kiest voor een soort van ict baan en werkt de hele dag met computer en hebt dan s'avonds geen zin meer om dan nog achter de pc te gaan zitten en doen wat je vroeger leuk vond.
Hello Cealis,
bedankt voor je reactie. Je schrikt me niet af, hoor! Ik begrijp heel goed wat jij bedoelt en ik heb zelf ook veel erover nagedacht..wil ik echt de hele dag met mijn handen in de aarde willen zitten? Ja zeker. Naast tuinieren heb ik nog een grote passie, en dat is koken. Altijd gehad, van mijn vader gekregen. Koken geeft me rust, ik vind het geweldig om te doen. Ik kook altijd en als ik het niet doe, ben ik toch altijd met mijn gedachten over koken (en eten ook, uiteraard ) bezig. Maar tegelijkertijd weet ik ook dat ik nooit in de keuken van bijv. een restaurant zou kunnen/willen werken. Alleen het idee om uren in een keuken te zitten schrikt me af! Een beetje hetzelfde als het voorbeeld van de ict baan van hierboven. Koken is en blijft een hobby. Ik bak ook mijn eigen brood en voor een tijd dacht ik dat ik bakker wilde worden: nou, ik heb me een beetje verdiept in wat dat beroep inhoudt en nu weet ik zeker dat ook broodbakken blijft een leuke hobby. Bakker zijn is zwaar werk en ik denk dat ik het beroep gewoon geďdealiseerd heb.
Buiten werken, met planten en bloemen bezig te zijn is voor mij meer dan alleen met mijn knieën in de aarde zitten wroeten, het geeft me de mogelijkheid om in contact te komen met de natuur en dat geeft me rust. Voor mij, het binnen leven en werken, gewoon tijd binnenhuis doorbrengen is gewoon een straf. Waarschijnlik kan ik niet zo goed onder woorden brengen wat mijn redens zijn om een baan in de groene richting te zoeken, maar wat ik zeker weet is dat mijn richting is. Kijk, het hoeft niet een baan op een zorgboerderij te zijn, ik zou het ook leuk vinden om bijv. in een tuincentrum te werken! Ik weet zelf dat je in een tuincentrum niet alleen een altijd met planten bezig bent, maar toch zou ik de hele dag in een groene omgeving kunnen werken, wat ik fantastisch zou vinden!
Fijne dag verder!
Ilaria
Met citaat reageren