Los bericht bekijken
  #4  
Oud 16 juli 2012, 16:43
Startende juriste Startende juriste is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 24
Startende juriste is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oling Bekijk bericht
Hallo,
ik heb al de nodige gesprekken gehad; met name over mijn prive status en salarisindicatie heb ik begrepen dat ze niet in een eerste gesprek 'mogen' vragen.
Hoi Frank,

Wettelijk gezien (Algemene Wet Gelijke Behandeling en de Sollicitatiecode) zijn er bepaalde dingen die echt niet tijdens een gesprek gevraagd mogen worden:
bijvoorbeeld over de gezondheid van de sollicitant of over een (mogelijke) zwangerschap, geloof, seksuele geaardheid, politieke voorkeur, etc. De AWGB en Sollicitatiecode zijn overigens makkelijk op internet te vinden... even googlen dus maar
Zie ook deze link: http://www.carrieretijger.nl/carrier...icitatievragen

Beantwoord dit je vraag mbt prive status?

Wat de salarisindicatie betreft:
Er word inderdaad altijd het advies gegeven om dit af te houden tot het tweede gesprek of het derde 'arbeidsvoorwaarden'-gesprek.
Mijn persoonlijk ervaring is echter dat werkgevers er op dit moment geen genoegen meenemen als je vraagt om een aanbieding van hun kant of zegt dat je het salaris minder belangrijk vindt. Ik heb dus steeds aangegeven (op advies van een recruiter) om aan te geven wat de marges zijn waarbinnen je tevreden bent qua salaris... Als tip gaf zij toen ook: neem je huidige salaris en ga qua marge ongeveer 200 euro onder en boven zitten (voorbeeld: salaris =€2000, marge €1800-€2200). Iedereen moet dit natuurlijk voor zichzelf beslissen.
Met citaat reageren